Goodbye Australia, Hello, elephants, monkey, beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Goodbye Australia, Hello, elephants, monkey, beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Goodbye Australia, Hello, elephants, monkey, beach

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

De laatste 2,5 week in Australië heb ik toch nog redelijk kunnen werken. Dus toch nog iets zakgeld kunnen verdienen voor Thailand :-)

Maar voordat ik naar Thailand zou gaan, eerst een weekendje in Sydney geweest. Hier weer wat vrienden opgezocht en een drankje gedaan. Op zaterdag ben ik met Charlie (heb ik mee gewerkt in Sally's, Zwolle, 3 jaar geleden) gaan lunchen. Hij ging weer terug naar Australië, omdat hij toch wat dichter bij zijn familie wilde zijn. Dit was echt super leuk. Ook heb ik met hem afgesproken dat als ik weer terug ga naar Sydney ik het hem meteen laat weten, en niet zoals dit jaar dat ik een maand in Sydney heb gezeten en er vervolgens een paar maanden later achter te komen dat hij in Sydney woont, ipv Melbourne wat ik dacht :-)
Op zondag moest ik dan toch echt afscheid nemen van Australia. Eerst een rondje gelopen door de stad en mijn laatste Australische dollars inwisselen en dan was het toch tijd.
Ik had er onwijs veel zin in om mijn zussen weer te zien in Thailand, maar had echt geen zin om Australië te verlaten. Had nog niet het gevoel dat ik al klaar was met Australië. Heb daar veel leuke mensen leren kennen, mooie belevenissen en nog te veel gemist. Maar helaas, mijn jaar is over.

Om 5 uur zat ik dan eindelijk in het vliegtuig, op naar Bangkok! Aangezien ik toch niet slaap in het vliegtuig, ben ik maar aan het bier gegaan :-)
's Avonds om half 11 geland in Bangkok, had ik vrij snel mijn bagage en was ik door de douane (Karin heeft hier heel lang over gedaan), en toen op zoek naar Exit 5, waar Karin en Renske zouden wachten. Toen ik er bijna was zaten ze uitgebreid te zwaaien, ze mochten niet voorbij het beveiligingsmannetje, dus ze moesten op hun plek blijven staan. Hier een dikke knuffel gekregen, en het voelde toch wel weer erg fijn om ze weer te zien. Hopla een taxi in en op naar het hotel. Hier de tassen gedumpt en met z'n vieren, met Anouk erbij, een lekker cocktailtje gedronken.
Die avond uiteindelijk toch maar lekker doorgezakt. Dit was niet heel bijzonder, want er waren bijna alleen maar Nederlanders in de kroeg. Dus de volgende keer ga ik wel weer in Nederland stappen.

De eerste dag ben ik met Karin op stap geweest om Grand Palace en de grote liggende Boeddha te bezoeken. Hier hebben we de tuktuk voor genomen en dan heb je de heerlijke chaos op de weg weer. Vervolgens weer met Anouk en Renske afgesproken in Chinatown, hier even rondgelopen. Omdat het maandag was, was het hier vrij rustig, wat ik niet zo erg vond, want alle kraampjes zijn al vrij dicht op elkaar en de brommers proberen er ook nog door te komen.. lekker gegeten met uitzicht op KaoSan Road. Na het eten zagen we iets bewegen in het steegje onder ons, hier liepen ratten zo groot als grote konijnen. Heel erg vies. Dus maar besloten om daar maar niet te gaan lopen..'s Avonds nog een heerlijke massage gehad. Karin en Renske met hun voeten in een bak met visjes, wat schijnbaar erg hilarisch was. Helaas heb ik het gemist..
Op dinsdag naar Kanchanaburi gegaan. Hier kwamen we in een heerlijk resort. Dus na de lange reis maar meteen het zwembad ingedoken. Terwijl Karin en ik even heerlijk gerelaxt hebben, zijn Anouk en Renske een tour gaan boeken voor de volgende dag. Dus op tijd het bed in gegaan omdat we de volgende dag weer erg vroeg werden opgehaald.
Die woensdag na anderhalf uur in het busje kwamen we aan bij de watervallen. We konden hier 7 watervallen beklimmen. Wij hebben de eerste 5 gedaan en vervolgens een lekker duik in de waterval gemaakt. Dit was ook wel nodig na in dit vieze plakkerige weer een behoorlijke klim gemaakt te hebben. In deze watervallen zaten ook de visjes van de massage, de kleine kon ik hebben, maar de grote voel je echt bijten.. Dat was niet erg fijn.. Vervolgens weer snel naar beneden, want we moesten op tijd zijn voor de lunch, strak schema. Heerlijke lunch gehad en weer het busje in. Na een half uur kwamen we uit bij een museum. Dit museum ging over de bekende spoorlijn tussen Bangkok en Birma, van de 2e wereldoorlog. De Japanners hebben deze laten bouwen door gevangenen uit de oorlog en uiteindelijk ook door mensen uit Thailand en omgevende landen. Ze noemen het ook wel hellfire... Dit is genaamd doordat ze 's avonds (ze werkten 18 uur per dag) de werkplek verlichten met fakkels. En doordat de mannen maar 2x per dag een klein schaaltje met rijst en iets groenten te eten kregen, waren ze uitgemergeld, waardoor het eruit zag als hel.
Na het museum even over het spoor kunnen lopen en toen moesten we weer door. Hier kwamen we uit bij een grot, was niet heel bijzonder na wat ik gezien heb in Australië en vervolgens op de trein over de bekende spoorlijn. Heb nog nooit in een trein gezeten die zo van links naar rechts bewoog. Uiteindelijk nog bij de rode brug geweest. Hierna waren we er ook wel klaar mee, lang genoeg onderweg geweest. Dus eenmaal terug in het resort hebben we niet veel meer gedaan.
De donderdag zijn we vertrokken naar Hua Hin. Hier zaten we in een hotel wat midden in het centrum lag, op het eerste gezicht een gezellig stadje. De middag even op het strand gelegen en vervolgens weer terug naar het zwembad bij het hotel. Die avond heerlijk Italiaans gegeten, en even een drankje gedaan in de kroeg, want Anouk werd 25 om 12 uur! Zowel tijdens het eten als 's avonds in de kroeg, zie je onwijs veel blanke mannen met Thaise meiden lopen. De volgende dag ook heerlijk relaxt dagje gehad. 's Avonds in het echte barrengedeelte rondgelopen. Hier stonden alle meiden bij de ingang, je kon ze gewoon uitkiezen voordat je de bar inging. Ik moet toegeven dat ik het erg schokkend vond. Als eerste was ik er niet op in gesteld. Ik weet dat Thailand er bekend omstaat, maar heb er gewoon niet bij nagedacht toen we de vakantie boekten, als tweede zaten er ook echt jonge meiden tussen (sommige hadden nog geen eens borsten). Jammer dat zo'n mooi land, ook zo'n kant heeft.
Na deze schokkende avond eigenlijk wel blij dat we weer doorgingen. Op naar Phuket.
Die zaterdag na een hele dag in de auto eindelijk in Phuket Town aangekomen. Hier een mooi resort, had een beetje een jungle idee. Wij lekker een frisse duik genomen, naja, op Renske na. Karin ging vrij snel terug en was onderweg een kikker tegengekomen die tegen de muur omhoogsprong. Helaas heb ik dat weer gemist. In Phuket zouden wij een paar dagen blijven, zodat we een mooie jurk konden laten maken voor karins promotie.
Dus de volgende dag naar het centrum. Hier een tour geboekt voor de volgende dag. Vervolgens naar het bekende strand van Patong gegaan, hier iets gedronken en toen ik een rat zag lopen over het strand, hadden we zoiets van we gaan wel weer lekker bij het zwembad liggen.
Die maandag hadden we een tour. Dus weer vroeg opstaan, anderhalf uur gewacht voordat ons busje er eindelijk was en op naar de pier. De boot werd zo volgeladen dat je elke keer moest zoeken om een redelijk plekje te vinden. De planning was een beetje omgegooid, vanwege eb en vloed.. Dus eerst naar een eilandje, waar het veel te druk was met 5 boten tegelijk. Toen de mensen weg waren lijkt het net een onbewoond eilandje, wel erg mooi. Vervolgens met de boot naar James Bond eiland en andere eilandjes geweest. Weer een erg goede lunch gehad tussendoor. Hierna kwamen we op een steiger in het water, waar we in de kano werden rondgevaren door de mangroven. Omdat ik ze in Australië al gezien had, dacht ik dat het niet zo bijzonder was. Maar om er doorheen te varen in de kano was eigenlijk verrassend leuk. Vervolgens vaarde hij ons naar een "VIPspot". Dit was tussen de rotsen, hartstikke stil, en geen andere mensen. Echt supercool! Hierna weer op de boot en weer terug naar de pier. Die dinsdag weer een lekker rustig dagje gehad.
Die woensdag werden Karin en ik om half 8 weer opgehaald. Nu waren ze ruim op tijd, zo erg dat we ons ontbijt achter in de taxi moesten opeten. Hierna werden we gedropt en moesten we nog bijna een uur wachten voordat ons busje eindelijk kwam. Heerlijk die Thaise tijden :-) Allereerst op naar de monkey cave. Dit was erg leuk, veel apen (ook met kleintjes :-)) en hele lieve puppy’s liepen ertussendoor. Vervolgens op naar de rivier waar we gingen raften. Dit was wel leuk, ondanks dat ze een watergevecht hielden met de peddels, nog 2 andere organisaties met 20 boten de rivier inkwam en we moesten 1x wachten tot het water kwam (de sluizen moesten nog open gaan). Maar al met al, wel erg leuk! Vervolgens werden we weer terug gereden, geluncht en op naar de waterval. Dit was best mooi om te zien, maar weer veel te veel mensen. Eenmaal terug werden we gauw de auto ingeroepen en op naar de olifanten! Hier hebben we een half uur op een olifant gezeten. Erg leuk, erg schommelend en als je de bult op of af gaat voel de zitting naar voren en naar achteren schuiven. Onze olifantenrijder heeft een hele fotosessie gehouden, Hij commandeerde de olifant te lopen of stil te blijven staan, en de olifant luisterde ook nog!! Wij dachten dat dit het laatste was van onze trip. Maar op de terugweg hadden we nog een extra stop, hier kregen we een cashewnotendrankje. Weer een mooie verkooptruc, waar wij niet intrapten ;-)
De vrijdag op de boot naar Koh Phi Phi. Dit eiland zou heel mooi moeten zijn, maar het stukje wat wij zagen was dat niet. De zee en het strand lagen vol met plastic, papier en andere rotzooi. Van het strand naar ons hotel moesten we langs een vuilnisbelt. Het schijnt dan ook dat in het hoogseizoen 5000 man per dag aankomt. Gelukkig bleven we hier maar 1 dag, hoewel ik denk dat de jungle eromheen wel heel mooi moet zijn.
Dus de zaterdag weer vroeg vertokken, eerst met de boot naar Krabi, toen de bus naar Suratani en de boot naar Koh Samui. Op Koh Samui zouden we 2 dagen blijven. Hier zaten we recht aan het strand, schoon strand (de Nederlandse manager ruimde het strand elke ochtend op), mooie zee. Hier hebben we eigenlijk ook niet veel gedaan. Ik was nog van plan om een rondje te lopen over het strand en via het dorpje terug, maar kon me er eigenlijk niet toe zetten. 's avonds lekker aan het strand avondeten gehad en cocktails gedronken. De tweede avond heerlijk meegedaan met de bbq. Dit was erg goed eten, en een Engelse zanger. Is weer eens wat anders dan alle Thaise bandjes die het Engels niet fatsoenlijk kunnen uitspreken, en hele zinnen vergeten/veranderen.
De dag erna even op de boot naar Koh Phangan. Dit zag er ook echt netjes uit, helaas dat de zee zo warm was dat je niet echt afkoelde. Hier hebben Renske en Anouk een lekker massage gehad en 's avonds hebben we weer ergens een restaurantje aan het strand gezocht.
Op dinsdag op naar ons laatste eiland, Koh Tao. Dit was ook een erg mooi eiland. Alles draait om duiken en snorkelen. Op het laatste moment besloten om niet te duiken, zou namelijk niet meer zien dan in Australië, en aangezien het best prijzig was voor mijn kleine budget, toch maar lekker gaan snorkelen met Karin. Dit was wel lekker, mooi bijgekleurd en toch nog wel wat leuke vissen gezien. 's Avonds een leuk tentje aan het strand gevonden. Twee honden waren voor het restaurant bezig waarop de ladyboy vertelde:"all evening boom boom"... Blijkbaar waren de honden erg verliefd :-)

Helaas moesten we op woensdag weer naar Bangkok, het einde komt wel heel dichtbij. Nadat onze boot ruim een half uur te laat vertrok nog 1,5 uur op de boot gezeten. Daarna nog 6 tot 7 uur in de bus.
Die avond in Bangkok een hapje gaan eten en een heerlijke massage gehad. Daarna als een blok in slaap gevallen!
Mijn laatste dag in Bangkok bestond uit uitslapen, souvenirs kopen in MBK (grote shoppingmall) en Patpong (de rosse buurt). Voor Patpong waren we een beetje te vroeg. Je zag de meiden zich klaarmaken, maar nog niet echt actief op straat. Eenmaal terug, gegeten, een vissenmassage (voor mijn voeten) gehad, dit was wel een erg rare belevenis.. En voor de laatste keer een heerlijke massage gehad. En als laatste, mijn drama, mijn backpack weer inpakken, om vervolgens nog 2 uur slaap te hebben en de bus naar het vliegveld.
Goodbye Thailand, Hello Hongkong

In Hongkong ga ik nog wat laatste dingen bezichtigen en een beetje bijkomen van alle reizen van afgelopen 3 weken en dan is de tijd gekomen om terug te vliegen naar Nederland.
Mijn foto's volgen morgen, ga nu iets bijslapen.

Helaas is mijn jaar bijna over..

  • 11 Augustus 2011 - 14:01

    Debbie:

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen! En zo te lezen heb je het ook in Thailand naar je zin gehad! Geniet nog maar even lekker van je laatste weken!
    Tot in NL!
    Liefs X, Debbie

  • 11 Augustus 2011 - 17:09

    Linda:

    Hoi Ellen,
    Het was leuk je avonturen te lezen! Goeie reis terug.
    Groetjes Jack, Linda en kids

  • 12 Augustus 2011 - 09:29

    Klariena:

    Hey meis, Ik vind het ontzettend fijn om weer een verhaal van je te lezen en hoop of eis dan ook dat je in Nederland door blijft gaan,zodat ik wat kan blijven lezen!! ;-) Geniet van je laatste week en alvast een hele goede vlucht!!!!
    Ik vond het erg fijn om jeAustralië gezien te hebben en jammer dat we elkaar nu in Thailand mis lopen, maar er komt zeker een date als we beide weer in Nederland zijn!!

    Meis geniet nog en tot gauw!!

    Liefs

  • 12 Augustus 2011 - 12:06

    Suus:

    Hey Ellen,

    Was vast erg fijn om je zussen weer te zien! en samen te reizen in Thailand.
    Lees in je verhaal dat je het toch moeilijk vind om weg te gaan. Paste alles in je backpack? Geniet nog van de laatste momenten.

    en een goede reis terug.

    Gr Suus

  • 13 Augustus 2011 - 20:13

    Marjolein:

    Ha Ellen,

    Welkom terug in Nederland! Vast wel even weer omschakelen, maar vast ook fijn om iedereen hier weer te kunnen zien en spreken. Geniet ervan, 't was leuk om je een beetje te kunnen volgen op afstand.

    grz (je nichtje) Marjolein

  • 15 Augustus 2011 - 17:52

    Susan Landman:

    Lieve El,
    Wat een mooie foto's en leuk dat de gezusters weer herenigd zijn!!
    In ieder geval kijk je terug op een geweldig jaar, dat neemt niemand je meer af!
    Tot volgende week! Kletsen we weer gezellig bij :)

    Liefs, xxx

  • 16 Augustus 2011 - 21:40

    Wietske:

    Lieve, lieve Ellen,

    Erg leuk om jouw verhaal over Thailand te lezen en de foto's te zien, maar het leukste was toch om je op Schiphol weer een dikke knuffel te kunnen geven en alle verhalen weer uit jouw eigen mond te horen:) Ik ben heel erg blij dat je weer thuis bent en hoop dat je voorlopig in de buurt blijft :)

    Heel veel liefs, XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 77053

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: