South Australia and the Nullarbor - Reisverslag uit Norseman, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu South Australia and the Nullarbor - Reisverslag uit Norseman, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

South Australia and the Nullarbor

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Mei 2011 | Australië, Norseman

Allereerst weer bedankt voor alle leuke reacties, elke keer als ik weer even internet had, heb ik ze kunnen lezen..
Oja en sorry voor degene waarbij ik te laat was voor de verjaardag.. Heb Vodafone hier en dat is de slechtste provider hier, dus zodra ik uit een grote stad ben, heb ik geen bereik meer...

1e week
Op dinsdag 12-4-2011 om 8uur 's ochtends zijn Albi (mijn reismaatje) en ik vertrokken uit Adelaide. Op naar Flinders Rangers National Park. Dit was ruim 6uur rijden, want we rijden maar 80km/u zodat het ons niet teveel diesel kost. Eenmaal in Flinders Rangers aangekomen de auto opgezet en voor het eerst eten gekookt en een kampvuur gemaakt. Dit was erg lekker
We zijn 3 nachten in Flinders Rangers gebleven. De 2e en 3e dag hebben we een hike gedaan. De laatste nacht op de private campsite geslapen, erg lekker om weer even te kunnen douchen en een normale wc te hebben :-) Deze avond met een stel bij het kampvuur gezeten, komt er een kangaroe kijken of wij nog iets te eten hadden. We konden werkelijk alles met de kangaroe doen, uiteindelijk at ie een cracker uit Albi's mond. Dit was wel weer een leuke ervaring :-)
Op vrijdag hebben we Flinders Rangers verlaten en zijn we terug gereden naar Port Augusta. Hier hebben we een weekend bij Kim & Marco (die ken ik van de wijngaard in Mudgee) doorgebracht. Erg lekker om na 8 maanden weer eens mijn eigen kamer te hebben :-)
Hier hebben we een heerlijk relaxed weekend gehad, zij hebben ons Port Augusta laten zien en we hebben 2 avonden heerlijk gebarbecued.. Echt Australisch..

2e week
Op maandag 18-4-2011 zijn we doorgereden naar Port Lincoln, dit is verder zuid. Maar voordat we naar Port Lincoln gaan, moeten we natuurlijk eerst de 4wd uitproberen.. Na 150 meter op het strand, zaten we helemaal vast in het mulle zand... Dus maar begonnen met uitgraven om uiteindelijk na een half uur door te kunnen rijden.. Vervolgens maar een plek om te overnachten gezocht. En we vonden een camping 20 km voor Port Lincoln. Op dinsdag zouden we rondgeleid worden in Port Lincoln door de vader van een meisje (we leerden het meisje kennen bij de bbq bij Kim en Marco). Hij heeft ons Port Lincoln en het nationaal park laten zien. Hier een leuke 4wd trip gehad! Ook hebben we gevist, jaja, ik heb een vrij grote Salmon (weet nog steeds niet wat de vertaling is, het is namelijk geen zalm..) gevangen. Deze heeft hij 's avonds klaargemaakt met friet en schrimps, moet zeggen dat ik het best lekker vond... Ik ga straks nog een keer vis eten ;-)
We konden bij hem op de oprit slapen en weer heerlijk douchen :-)

Op woensdag doorgereden naar Coffin Bay National Park. Na de eerste campsite was er alleen maar 4wd, dit was wel gaaf, tot dat we op het strand niet meer verder konden omdat het vloed was. Maar goed, zelfs met al onze bagage en een oude auto konden we de zandduinen op!! Uiteindelijk een mooi kampeer plekje gevonden, dus heerlijk kampvuurtje aangehad 2 dagen. Op donderdag zijn we voor een walkingtrack gegaan. Er waren er niet veel in dit park, dit park was vooral gericht op 4wd tracks, vissen en vaarboten. Deze track was dan ook slecht aangegeven en uiteindelijk na een half uur hetzelfde gezien te hebben was ik er wel klaar mee. Dus heerlijk in het zonnetje bij de auto gewacht tot Albi terug was.

Op vrijdag vanuit Coffin Bay omhoog gereden. Hier wilden we de zeeleeuwen zien, maar omdat het al donker was toen we daar aankwamen maar een nachtje op een camping gestaan en er de volgende ochtend heen gereden.
Op zaterdag nog verder ophoog gereden. In Ceduna wat inkopen gedaan, tanken en dan op naar de Nullabor!! Bij de supermarkt ontmoeten we een stel (Australisch en Duits) en een fransman, zij gingen allemaal naar Cactus Bay, dit schijnt een onwijs gaaf surfstrand (soms golven tot 8 meter) te zijn. Dus hier heen gegaan. Albi heeft daar voor het eerst gesurft, ik dacht ik ga morgenochtend, want ik wordt nooit meer warm als ik geen warme douche kan nemen na het koude zeewater. Hier ergens op een parkeerplaats overnacht en de volgende ochtend weer naar het strand. Hier spraken we een paar locals, zij wisten een zandstrand (ipv rif) met kleinere golven. Dat klinkt iets beter, want de golven zagen er vrij ruig uit. Hier gesurft, na het surfen eindelijk mijn haar kunnen wassen voor het eerst sinds Port Lincoln.

3e week
Dus op zondag begonnen aan de Nullabor. De Nullabor is een lange (ong. 1600 km) bijna rechte weg van Zuid- Australië tot West- Australië. Normaal is dit desert, helaas door de vele regen hier in Australië was het redelijk groen. De eerste avond terecht gekomen op een lookout met allemaal Australische koppels die zelf door Australië reizen. Hier heerlijk bij het kampvuur gezeten. We werden voor de volgende dag (maandag 25-4-2011) uitgenodigd voor een dienst voor ANZAC day (Australisch and New Zealand Army Corps). Zij herdenken hier alle collega's die overleden in de 1e wereld oorlog. Bij de groep was 1 man (Nederlandse man geëmigreerd naar Australië toen hij 13 was). Hij had in het leger gezeten en wou graag de dienst doen. De dienst begon om 10 uur. Heel boeiend. Na de dienst kregen we echte Bundaberg rum (coffee and chocolat) Erg lekker. Dus hier nog even gestaan, vervolgens maar de lookout bekeken. Hier hadden we erg mazzel, want we stonden op een hoge rots, en op het moment dat wij daar stonden zwom er een groep van 30 dolfijnen onder ons door! Erg gaaf! Na afscheid genomen te hebben van alle lieve mensen daar weer doorgereden.
Een paar keer gestopt op een lookout en uiteindelijk om alle fruit en groeten op te eten, want we gingen de grens over. Hier kwamen we positief doorheen.. Zo'n 50 km na de grens weer gestopt voor een overnachting. Hier bij een caravan gaan staan. (Er werd ons van te voren gezegd dat we beter bij andere mensen konden gaan staan vanwege de Aboriginals). Hier bleek de vrouw Nederlands te zijn, op de Nullarbor ben ik zoveel geëmigreerde Nederlanders tegen gekomen..
De volgende ochtend weer op tijd gaan rijden en op woensdag avond eindelijk weer in de bewoonde wereld aangekomen. Dit plaatsje heet Norseman, en stelt niets voor. Maargoed, hier eindelijk na een week een normale douche gehad en weer een normale wc, erg prettig.. Een nachtje overnacht illegaal bij een school (ze hebben schoolvakanties hier) en de volgende ochtend eindelijk onze eieren met spek gehad. Op de Nullarbor was dit niet mogelijk, want zodra je de auto uitgaat heb je 50 vliegen om je hoofd die in je mond, ogen, neus en oren willen kruipen.
Na ons heerlijke ontbijtje door gereden naar Esperance, eindelijk weer echt bewoonde wereld. En hier ook weer bereik met mijn telefoon na een week.


Voor vandaag hou ik hier even op. Op het moment zijn we in Magaret River. Zodra ik in Perth ben, zal ik de andere 2 weken plaatsen...

Oja, Ik heb nu nog maar 6 uur tijdverschil met Nederland..

  • 05 Mei 2011 - 10:46

    Klariena:

    eey

    wat een gave foto's!!!!!!!!!!!!!!!!! wooow!!!!! enjoy margaret river!!! and see ya soon!! ;-))

  • 05 Mei 2011 - 11:09

    Denise:

    Ellebel,

    wat een fantastische verhalen. Ik wou dat ik bij je was... Ga lekker genieten meid! Ik spreek je snel!

    Leuke foto met die vliegen haha :)

    Kus

  • 05 Mei 2011 - 20:08

    Wietske:

    Lieve Ellen,

    Wat een afstanden leggen jullie af in jullie 4wd;) en alle uren die jullie er in doorbrengen! Wat zul je heerlijk ruiken;) Schitterend verhaal en foto's! Ook erg leuk om wat meer te weten over het eerste deel van de reis! Kijk al uit naar het volgende deel:) Nog veel plezier tijdens het laatste stuk naar Perth! Hoop je dan weer uitgebreid te kunnen spreken!

    Heel veel liefs en een dikke knufffel! XXX

  • 05 Mei 2011 - 23:06

    Renske:

    Hee sis!
    Ik ben zo super jaloers!!! Wat een gave dingen maak je weer mee zeg!! Ik hoop dat de vogel het overleefd heeft? ;) Kijk uit naar je photos van West Australie!
    Liefs dikke kus en heel veel plezier!

  • 06 Mei 2011 - 08:17

    Anne Woertman:

    hoi ellen!
    leuk om weer een verslag van je te lezen! wat een super mooie dingen maak je daar mee! en gave foto's ook! geniet ervan!
    liefs, anne

  • 06 Mei 2011 - 23:17

    Jasper:

    Hey,

    Klinkt allemaal weer lekker avontuurlijk!
    Ontzettend mooie foto's ook, helemaal van die wandelende tak.... ;-)
    Blijf er lekker van genieten!!!

    Jasper

  • 13 Mei 2011 - 13:56

    Willie En Dani:

    Haay meis!

    Heb je een neus piercing!! Whaah! Of zat er een vlieg op je neus?;) Haha!
    Maar u ziet er nog steeds goed uit dus het gaat goed..
    Ga je nog een lekker feestje bouwen over een paar dagen?
    Ik drink er ook wel 1 op je! Nou geniet er nog van!

    Dikke kus van ons!

  • 14 Mei 2011 - 08:28

    Susan Landman:

    Hey El,
    Wat ben je nog steeds heerlijk aan het genieten!! Had ook niet anders verwacht eigenlijk!! Heel veel plezier in Perth enn genietse!
    Liefs! Susan

  • 14 Mei 2011 - 11:54

    Fleur:

    El!! Je hebt je piercing! Na hoeveel jaar dromen ? :) Heel vet, en belachelijk jaloers op je reis! Endless roads, heerlijk helemaal niets. Al kan ik me voorstellen dat het fijn is daarna weer in de normale wereld te zijn!
    Enjoy!!

  • 14 Mei 2011 - 18:42

    Suus:

    Hey Ellen, Je bent aardig aan het reizen.. Wat een ruimte daar. Ziet er gezellig uit die foto`s s`avonds met elkaar bij een kampvuurtje! Bijzonder dat die en kangaroe zo dichtbij komt.

    Maar er weer wat moois van!

    Liefs Suus

  • 16 Mei 2011 - 18:06

    Fam. Van Tongeren:

    Hallo Ellen,

    We weten niet of je dit bericht exact op je verjaardag krijgt...................
    maar desalniettemin wensen we je vanuit ons kikkerlandje

    V a n H a r t e G e l u k

    m e t j e V e r j a a r d a g

    in het schitterende en robuuste Australië
    We volgen je met interesse en genieten met je mee van al het
    moois dat je tegenkomt !
    We hopen je over een paar maanden gezond en bruin weer in
    Nederland te kunnen begroeten.
    Hel veel geluk op je verdere reis en de hartelijke groeten van
    Henk en Evelien

  • 17 Mei 2011 - 07:49

    Wilfred En Danique:

    Yoehoe!!! Gefeliciteerd met je verjaardag!! Bouw ff goed feestje daar!
    Dan doen we als je terug bent nog een keer!

    Liefs Wilfred en Danique!

  • 09 Juni 2011 - 17:50

    Mia:

    Hallo Ellen,
    Ik heb je verslag nu pas gelezen. Ben met vakantie geweest. ik ben een beetje jaloers. Een aantal van afbeeldingen op die foto's heb ik zelf gezien. Vooral die mooie zonondergangen zijn schitterend. Ik ga nu gauw het volgende verslag lezen, dat staat er ook al op.
    gr. XXX Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 77046

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: