Mijn jaar is over.. - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Mijn jaar is over.. - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Mijn jaar is over..

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 September 2011 | Nederland, Loenen

Na een maand ertegen aanhikken, toch maar besloten om mijn reis af te sluiten..
Ondertussen ben ik alweer een maand in Nederland na nog 2 dagen Hongkong gehad te hebben.
In Hongkong wou ik graag de grote Boeddha bezoeken die ik op de heenreis niet heb kunnen doen. Tegen de tijd dat ik wakker was (had uitgeslapen tot 10uur) ergens ontbeten had en uit had gezocht hoe ik naar de grote Boeddha kon komen, kwam ik erachter dat ik 2 uur heen en 2 uur terug reistijd nodig had. Dus maar besloten de grote Boeddha over te slaan, aangezien ik mijn vlucht van die avond niet wilde missen. En een paar musea ingegaan.
Over het ontstaan en een stuk geschiedenis van Hongkong, dat was wel boeiend, maar de grote Boeddha blijft staan voor een volgende keer helaas.
Wel een nieuwe vriend gemaakt in Hongkong. Na een heerlijk Indiase curry buiten een sigaretje gaan roken, toen een jongen vroeg of ik iets wou roken, ik bedankte, had mijn sigaretten. Nee, of ik wiet wou roken. Hier maar vriendelijk voor bedankt. Uiteindelijk toch maar een gesprekje aangegaan, wat voor straffen erop staan etc. Die schijnen in HK vrij laag te zijn :-)
Dus elke keer als ik weer buiten ging roken, begon hij weer tegen me aan te praten, wel gezellig ;-)

Op 13 augustus zou ik aankomen op Schiphol. Hier eenmaal aangekomen toch wel zenuwachtig om mijn ouders weer te zien. Uiteindelijk kwam mijn koffer, na ruim een half uur wachten, het duurde me toch allemaal te lang.. Ik naar buiten gelopen stonden ze daar al te wachten. Dus een dikke knuffel, een kopje koffie gedronken en op naar de auto.. En hier weer heerlijk een donker bruin broodje met kaas gegeten :-D

Eenmaal thuis stond ik te stuiteren van energie, toch werd ik mijn bed ingestuurd door mijn ouders, om er vervolgens een paar uur laten weer uitgeschopt te worden.. Wat bleek, hadden ze een welkomstfeestje georganiseerd voor Renske en mij. Echt super leuk en raar om iedereen weer te zien. Wel een TOP feestje gehad!!!!

Uiteindelijk in de 1e week weer een baantje gevonden in een restaurant in Apeldoorn en nog druk met alles inhalen. Iedereen weer te zien en de laatste nieuwtjes te horen en Karins promotie..
Nu naar ruim een maand thuis te zijn, vind ik het nog wel moeilijk om mijn onwijs leuke en soms ook moeilijke jaar achter me te laten (vandaar dit laatste berichtje).

Iedereen onwijs bedankt voor alle super leuke reacties afgelopen jaar, het is heel fijn om op moeilijke tijden dit terug te lezen en te weten dat er zoveel mensen met je meeleven!
Thanks

  • 15 September 2011 - 11:55

    Klariena:

    Hey lieverd!!! Jee een berichtje!! Dank je wel heb ik ook weer eens wat te lezen hier!! ;) Ben blij dat ik je gis nog even gesproken heb!! En toen ik over je bruine boterham met kaas las begonnen mijn smaakpapillen ook wel even wakker te worden na bijna 2 maanden currys en rijst ;) tot snel meis!!

    xx

  • 15 September 2011 - 17:30

    Wietske:

    Lieve Ellen,

    Ik vind het heerlijk en erg gezellig dat je weer thuis bent! Nu ook nog even wennen aan het opruimen ;)

    Dikke kus xxx

  • 17 September 2011 - 19:11

    Suus:

    Hey Ellen..

    Kan me goed voorstellen dat je nog heimwee hebt naar je mooie jaar...

    Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 1583
Totaal aantal bezoekers 77043

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: