On the Road again :-) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu On the Road again :-) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

On the Road again :-)

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 April 2011 | Australië, Adelaide

Hey allemaal,

Ondertussen is mijn laatste verslag alweer een maand geleden. Tijd vliegt..
De laatste paar weken in Lorne gewerkt en als ik een vrije dag had, regende het. Dus Dani, het regent hier best veel ( maak alleen maar foto's met mooi weer :-))
Op die dagen dus niet veel gedaan, beetje in het dorp rond gehangen en bijgeslapen van werk.

2 weken geleden besloten om Lorne eerder te verlaten, het werd er te koud en het was tijd om weer verder te gaan reizen. Dus op het werk aangegeven dat ik een week later zou vertrekken. Van hun hoefde ik de laatste week dan ook niet meer te werken en kon ik meteen vertrekken. Dit was achteraf wel heel lekker om even een weekje niets te hebben, laatste dingen te regelen, De waterval te bezichtigen, tas te pakken etc. Daarbij heb ik veel tijd doorgebracht met Klariena, die een week eerder in Lorne aangekomen was. Erg leuk!!

Via internet een lift geregeld naar Apollo Bay (maar een uur verderop), we zouden gaan kamperen in het bos, de great ocean road doen etc. Dus op donderdag werd ik opgehaald door de bestuurder en 2 andere backpackers. De man met de auto was een onwijze hippie, maar helaas had hij nogal een moeilijke jeugd gehad en dit niet helemaal verwerkt. Dus na 2 dagen waren Mara, Raph (mijn reismaatjes) en ik er helemaal klaar mee. Wel 2 nachten gekampeerd, gelachen, watervallen bekeken en koala's gezien :-)
Op zaterdag een lift kunnen regelen met een Australisch stel, halverwege 50/60 jr. Zij waren aan het reizen in een luxe 4wd truck, een stuk luxer dan waar wij mee waren. Dit was onwijs leuk, Earl heeft heerlijke droge humor, en Wendy is gewoon een schat van een vrouw. Dus hiermee de great ocean road gedaan, en zij hebben ons op zondag gedropt bij het hostel in Warrnambool.

Eenmaal in Warrnambool is het vrij moeilijk om weer een lift ergens heen te krijgen, Raph ging liften, iets wat ik niet doe..
Uiteindelijk heb ik op dinsdag de bus gepakt naar Halls Gab (plaatsje met 300 inwoners, en 6000 bedden). Dit plaatsje ligt in de Grampians, een nationaal park. Dus hier een mooie walking track gedaan, met hele mooie uitzichten.
Ik moet er wel bij zeggen dat een groot gedeelte van de Grampians afgesloten was, vanwege gigantische overstromingen in januari.
Ook ben ik naar het Aboriginal Centre (Brambuk) geweest en op de terugweg heb ik wilde Emu's en een baby kangaroe gezien!!!

Vanaf Halls Gap heb ik op woensdag de bus gepakt naar Stawell (spreekt het uit als Stool) Hier moest ik 9 uur wachten op mijn bus naar Adelaide. Dus ik dacht ik kan mijn tassen wel dumpen bij het station en dan de stad een beetje verkennen, Helaas... Het station was gesloten. Dus maar even gebeld om een ticket te regelen, alles zat vol tot en met vrijdag :-S, uiteindelijk na meerdere telefoontjes toch nog een plek kunnen regelen voor de bus van 00.05 die nacht.
Na een uurtje wachten kwam er een man met het goede idee om een taxi te pakken naar het centrum, mijn tassen te dumpen in een hotel, en 's avonds weer terug te komen. Dit omdat er 's avonds nogal wat probleemgroepen waren rondom het station. Dit vond ik wel een goed idee, dus zijn advies maar opgevolgd. In Stawell een wandeling gemaakt naar een lookout, vervolgens maar naar het park gegaan, ergens een hapje gegeten en uiteindelijk de kroeg maar ingegaan om de tijd door te komen.
Tegen 11uur 's avonds de taxi weer gebeld, en dankzij mijn taxichauffeur mijn bus gehaald. Ik wou weer terug naar het station, maar hij vertelde mij dat de bus vanaf de highway ging. Dat hadden ze mij niet verteld aan de telefoon...
Dus ik de bus in, en om 6uur donderdagochtend in Adelaide aangekomen. Op zoek naar een hostel, het eerste hostel wat ik probeerde was nog niet open, maar iemand kon mij wel vertellen dat het volgeboekt was.. Dit kon nog leuk worden.. uiteindelijk een hostel gevonden, mijn tassen gedumpt en maar weer rond gaan lopen, want je kunt nog niet inchecken om 6u 's ochtends..
De stad stelt niet veel voor ( wel waren ze de straten aan het dweilen..) dus in de botanical gardens gaan slapen, tot dat het te warm werd.. Hier in Adelaide is het rond de 28 graden, een stuk beter dan in Lorne :-)
Hier een paar dagen genoten van het weer, weer op zoek gegaan naar een lift en gister uit geweest. Dit viel zwaar tegen, kwamen bijna nergens in vanwege kledingvoorschriften.. Dus vanavond een nieuwe poging :-)
Aankomende maandag vertrek ik waarschijnlijk richting Perth, zat te twijfelen om naar Darwin of naar Perth te gaan, maar aangezien Ayers Rock (De grote rode berg in Alice Springs) op het moment groen ipv rood is, Australië heeft een heel nat jaar, dacht ik dit wil ik eigenlijk niet zo zien.. Dus het wordt Perth.
De reis zal waarschijnlijk een week duren, om een beetje de afstand aan te geven, met de trein (rechtstreeks) doe je er 2 dagen over.. Wij gaan het op de toeristische tour doen, dus ben benieuwd!

Tot de volgende keer maar weer, en dankje voor alle leuke reacties :-)

Kuss

  • 09 April 2011 - 03:31

    Kla:

    goede keus! ;-) Have fun meis en vooral : GENIET!!!!!
    dikke kus!

  • 09 April 2011 - 06:00

    Susan Landman:

    Hey El, klinkt heel goed allemaal!! Lekker genieten!!
    Liefs, susan

  • 09 April 2011 - 07:16

    Anne Woertman:

    hoi ellen!
    leuk om weer een verhaal van je te lezen! je hebt weer een boel mooie dingen meegemaakt! geniet ervan daar!
    liefs!

  • 09 April 2011 - 08:07

    Denise:

    Hey ellebel,

    wat een super verhalen weer. Ga lekker genieten van al dat reizen!

    Kus

  • 09 April 2011 - 11:56

    Wietske:

    Hoi lieverd,

    Wat heerlijk om weer zo'n lang verhaal met alle belevenissen te horen. Ik zie je gezicht voor me;) En het lukt je ook steeds weer om van die schitterende foto's te maken:) Geniet van de verdere reis, wees voorzichtig en veel plezier in Perth:)

    Heel veel liefs en een dikke knuffel!!! XXX

  • 11 April 2011 - 13:45

    Leonie:

    Hi Ellen,

    Wat leuk om elke keer je verhalen te lezen. En om te zien waar je verblijft.
    Zit je nu op de helft? Of blijf je nog langer? Geniet van alle belevenissen, en hou ons op de hoogte.

    Liefs Leonie en Ger

  • 13 April 2011 - 20:09

    Jasper:

    Hey Ellen,

    Lekker avontuurlijk verhaal en wederom mooie foto's!
    Geniet nog lekker van je reis!!!

    Groet,
    Jasper

  • 13 April 2011 - 20:55

    Mia:

    Mooi stuk, the great ocean road. Ik ben benieuwd hoe lang je over het stuk naar Perth doet. het zal wel met horten en stoten gaan, maar dat is ook wel spannend. Pas op jezelf, gr, Mia

  • 16 April 2011 - 10:19

    Fleur:

    Ellebel, wooooow! Ben even helemaal overrompeld, wat een supervette trip! Kom nu net mn bed uitgerold op mn eerste vrije dag sinds ever, dus weinig nieuws hier. Maar ik heb een kat! En ik dacht, leuk, ik noem hem Harm en nu blijkt het een vrouwtje te zijn..Maargoed, woelig leven heb ik dus op het moment ;)
    Inmiddels aangekomen in Perth? Doorgaan met je verhalen hoor, zo leuk om te lezen!!
    Kus

  • 19 April 2011 - 06:45

    Renske:

    Hi sis!
    Liep een stukje achter, maar ben weer helemaal bij nu :)
    Je foto's zijn weer prachtig, en je ziet er erg goed en gelukkig uit!
    Ik ben benieuwd wat je van West Australie vindt! En de reis ernaar toe zal wel spectaculair zijn :)
    Kijk uit naar je nieuwe verhaal!! take care! liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 77049

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: