Almost 7 months… - Reisverslag uit Lorne, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Almost 7 months… - Reisverslag uit Lorne, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Almost 7 months…

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 Maart 2011 | Australië, Lorne

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op de site, hoop dan ook dat iedereen ze blijft plaatsen :-)

Nu het internet in het huis het weer even doet, toch maar weer even een update plaatsen.
Ik zit op het moment nog steeds in Lorne. Werk nog steeds fulltime bij de bakkerij. Er verandert dus niet zo heel veel. Bij de ijszaak hoef ik niet meer te werken, er is niet heel veel werk meer omdat we hier ondertussen de herfst ingegaan zijn. Dit gebeurde helaas vorige week maandag.
Een voordeel bij mijn soms zo vroege diensten (om 6.30u beginnen) is dat ik de zonsopkomst kan bekijken vanaf werk..

Heb hier niet heel veel gedaan. Op mijn vrije dagen een beetje geprobeerd de omgeving te zien. Zo zijn ben ik een nachtje naar Geelong ( ongeveer 1,5uur met de bus), een dagje Torquay (1 uur met de bus) en een wandeltrack naar Teddy’s Lookout. Elke keer als ik Lorne verlaat of niet hoef te werken, heb ik het gevoel een week weg te zijn geweest, zo relaxed is de omgeving.
In Torquay hebben we een heerlijke dag gehad. Dit plaatsje staat vooral bekend om De grote outlets van surfmerken. Goedkoop spul, omdat het mode van een jaar geleden is. Dus hier lekker geshopt.

De week erop naar Teddy’s lookout gelopen. Eerst naar de pier, wat een gaaf uitzicht geeft over het dorp. Vervolgens wilden we een shortcut nemen, moet ellen natuurlijk uitglijden in de blubber. Dus eerst de kleren maar even uitgewassen voordat we doorgingen. Uiteindelijk onderweg hele mooie uitzichten gehad en hoe hoger we kwamen hoe beter.
Na Teddy’s lookout moesten we terug via de weg, want een stuk bos was afgesloten voor gecontroleerde bosbranden. Deze hebben ze de aankomende maanden hier om de kansen op echte bosbranden te verlaten. Een nadeel hiervan is dat het hier nu stikt van de vliegen, muggen en vlinders.
Op onze terugweg mooie huizen gezien en 2 kangaroes (moeder verongelukt, dus opgevoed door de eigenaar van het huis, en nu komen ze regelmatig terug), 1 hiervan was heel groot, redelijk oud en liep gedeeltelijk met zijn staart.

Afgelopen week op mijn vrije dag een nachtje terug gegaan naar Melbourne. Hier wat oude vrienden opgezocht en heerlijk wezen stappen. Dat voelt weer even goed dat niet alles sluit om 1 uur :-)
Op de terugreis, na een hele relaxte dag, bijna de laatste trein gemist omdat ik heerlijk mensen zat te kijken op de trap en zoals gewoonlijk de tijd vergat..

Morgen weer een dagje vrij, maar nog geen plannen. Zie morgen wel wat voor weer het is en wat ik ga doen..

In de afgelopen maand een paar nieuwe huisgenoten gekregen, we wonen hier nu met ons vieren. Erg fijn want 1 daarvan is een chefkok en hij vindt het leuk om op zijn vrije dag te koken voor ons. Zo hebben we de eerste week lasagne with chicken, carrot and pumpkin, chocolate mousse and strawberry sauce gehad. De tweede week was het roast lam, potatoes!!! :-), carrot, spinach and gravy, cheesecake with thick cream.. Om je vingers bij op te eten :-)

Naast werk druk aan het kijken of ik de laatste 2/3 weken met mijn zussen naar Thailand kan. Nu even kijken of we de vluchten zo kunnen plannen dat we genoeg tijd hebben om daar wat te zien. Maar dat heeft een vervolg in één van mijn volgende berichten :-)

Zodra ik meer te vertellen heb (waarschijnlijk in mei, aangezien de planning is hier tot eind april te blijven), volgt een uitgebreider bericht!

  • 08 Maart 2011 - 08:32

    Wietske:

    Hey lieved,

    Wat zei je? Niet veel te vertellen? Nou, het is anders een heel verhaal geworden met weer prachtige foto's!! De 'bakery' ziet er trouwens wel heel gezellig uit! En zo'n chefkok in huis past ook wel bij jou;) Geniet van de uitstapjes in Lorne en nog heel veel plezier. Ben benieuwd hoe het plannen en boeken van de tickets allemaal gaat lopen.

    Heel veel liefs en een dikke knuffel XXX

  • 08 Maart 2011 - 09:00

    Denise:

    Hey Ellebel,

    het ziet er allemaal weer fantastisch uit! Geniet nog lekker daar. Wij pakken nu een beetje zon van je af, heerlijk :)

    Kus

    Ps. Waarom heb je geen foto's gemaakt van het uitglijden in de blubber? Beetje jammer...

  • 08 Maart 2011 - 10:37

    Anne:

    Hoi Ellen!
    Leuk om weer een berichtje van je te lezen! Klinkt allemaal erg goed! Hier wordt het langzamerhand ook weer wat lekkerder weer met een zonnetje.
    Geniet van alle leuke dingen daar!
    Liefs, Anne

  • 08 Maart 2011 - 17:32

    Jasper:

    Hey El,

    Leuk om weer wat van je te horen!
    Goed dat je tussen het werk door ook nog tijd hebt om leuke dingen te doen.
    En nog 2 a 3 weken naar Thailand is natuurlijk helemaal fantastisch!!! Ben wel jaloers :-)
    Hier in Loenen is alles as usual, hoe kan het ook anders...

    Groet,
    Jasper

  • 13 Maart 2011 - 21:22

    Mia:

    Hallo Ellen,
    Je verslag gelezen. Je hebt het nu wat rustiger gekregen maar toch nog veel gezien. Is het nog warm bij jullie of moeten de jassen weer aan? Je foto's zijn weer mooi. Ik wil dan zelf ook weer naar verre oorden. In Mei ga ik 3 weken naar Vietnam. Gisteren je kaart gekregen. Bedankt. Liefs Mia

  • 18 Maart 2011 - 11:31

    Dani:

    Heey meis!

    Schattig bakkertje joh..maar wat eet of drink je daar allemaal want je haar is al heel lang!
    Dat valt nu echt op... foto's zijn weer super mooi! heb je uberhaupt wel slecht weer daar?
    Nou geniet ervan er nog goed van want je hebt de helft er opzitten..
    Groetjes van Willie en dikke kus van mij!

  • 22 Maart 2011 - 08:58

    Loes:

    Hey meis,

    Wat een super foto's en verslagen.
    Ik krijg geen automatische update van je verslagen.. maar ben weer helemaal bij en heb hem nu wel zo ingesteld dat ik ze wel automatische in de mail krijg....

    Als ik alles zie en lees... ben ik best een beetje jarloers.... jeetje... wat ziet het er daar gaaf en mooi uit.

    Ik zit nu momenteel in een bijna leeg huis.... het meeste is al naar mijn nieuwe huis toe... Alleen de grote dingen nog.. maar die komen volgende week.

    Geniet nog even van je tijd daar meid!!!!

    Dikke kuzz...
    xxx

  • 25 Maart 2011 - 19:27

    Fleur:

    El!!!

    Ik volg je hoor! Ik lees alleen steeds je verhalen in 3 delen, te druk met werk, een baas op bezoek of training geven etc. En dan blijf jij steeds maar beweren dat je weinig te vertellen hebt ;)
    Veel plezier nog en geniet van je uitstapjes! En het leven zelf uiteraard, ik blijf jaloers!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 77051

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: