Hi mate, how are ya - Reisverslag uit Lorne, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Hi mate, how are ya - Reisverslag uit Lorne, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Hi mate, how are ya

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 Februari 2011 | Australië, Lorne

Allereerst gelukkig Nieuwjaar voor iedereen. Ik weet dat het eigenlijk niet meer mag, maar toch..
Daarbij, sorry dat ik zo lang niets heb laten horen, maar heb eindelijk weer redelijk internet in mijn huisje :-)

Om verder te gaan bij mijn laatste verhaal. In Surfers Paradise een heerlijk kerstdiner gehad. Omdat Franzi (mijn Duitse vriendin van de wijngaard) hier al een tijdje woonde konden Paul en ik zo aanschuiven. Erg lekker en uitgebreid..
Verder een hele relaxte kerst gehad. Een beetje bijgeslapen van mijn 2 drukke weken en eigenlijk weinig gezien van Surfers vanwege de regen. Helaas geen zonnige kerst gehad, dus volgende keer beter.
Na Surfers weer in de bus naar Byron Bay. Byron is een hele leuke plaats. Gezellig centrum met allerlei kleine winkeltjes en verschillende goede kroegen. Hier onze Ierse vrienden vanuit Airlie weer gezien. Uiteindelijk hadden we dezelfde kamer voor 2 nachten daar, dus toen de mannen uit gingen, besloten om heerlijk te genieten van mijn kamer alleen. Eindelijk een avondje alleen na 4 maanden. Dit beviel zo goed dat ik de volgende avond hetzelfde gedaan heb :-)
In Byron ook weer iets gezien, dacht heel enthousiast om naar de vuurtoren te lopen en daarbij het meest oostelijke puntje van Australië te zien. Bleek dit een wandeling van 1,5 uur.. Wel een heel mooi uitzicht en ook eindelijk weer zon na een week..
Na een heerlijk rustige tijd in Byron de bus naar ons laatste punt van onze oostkust, Sydney. Hier konden we blijven in het penthouse van collega’s van Paul. Dit penthouse had een megagroot balkon met uitzicht op de harbour bridge en het operahouse. Dus hier een erg goed oud&nieuw gehad. Gratis (dus geen 80 dollar voor een hostelkamer per nacht) en erg gezellig. Op het drukste punt waren er ongeveer 100 man op het balkon. Ik vond het vuurwerk wat tegenvallen, maar waarschijnlijk was ik te druk met filmen en alle smsjes, want als ik de filmpjes terug zie was het toch wel goed.
De eerste dag van 2011 naar een cricketwedstrijd geweest. Ik moet zeggen dat ik het spel toch wel leuk vind. Moet ik er wel bij zeggen dat dit een 20-20 was. Dus de verkorte versie van een gewone wedstrijd, er zit dan meer actie in het spel.

’s Avonds de nacht trein gehad naar Melbourne. Dus daar in de morgen aangekomen en een hostel gezocht. Meteen de eerste dag maar op zoek gegaan naar werk. Zat toch echt al 2 weken zonder geld en begon het een beetje benauwd te krijgen.
De dag erna weer wat oude vrienden gezien. Een Italiaanse vriendin van de wijngaard en Catherine (oud collega van de Irish pub in Zwolle) Dit was erg leuk. Als echte Australiër wou zij me Melbourne wel laten zien. Het was dan ook wel moeilijk om te zeggen dat ik Melbourne ging verlaten omdat ik geen baan kon vinden. Te veel backpackers die een baan zochten. Dus op naar Lorne.
Lorne is een heel klein plaatsje (800 locals) aan de great ocean road. In de zomermaanden december en januari) is het erg druk met toeristen, ook veel Australiërs die hier een vakantiehuis hebben. Hier had ik de eerste dag meteen werk. En op mijn eerste dag in Lorne ook mijn eerst koala gezien. Een wilde in levenden lijve :-) Daarbij de eerste dag geslapen in een kraakpand, bij een vriend van Renske. Dit was erg leuk, geen warm water, geen elektriciteit. Dus ’s avonds de kaarsen aan, koken op een campingstel met een gasfles en een koude douche.. ’s nachts wel vrij koud aangezien er een paar ramen uit lagen.
De volgende dag door naar het hostel waar ik kon werken voor accommodatie. Elke dag van 10 tot 12 uur. Dit heb ik wel geteld 3 dagen kunnen doen, vervolgens begon ik bij de bakker en moest ik elke ochtend tussen 7 en 10 beginnen. Zeg maar dag tegen gratis accommodatie. Heb er in totaal wel 1,5 week gewoond. Het hostel is op een mooie locatie op een heuvel (in Nederland noemen we het bijna een berg ;-)) Heel veel papegaaien en kakatoes die ’s ochtends vroeg al beginnen met een onwijs lawaai. Daarbij hebben we ook hier (net als op de wijngaard) de vogels die geluiden maken als apen en schapen. Ook is er 1 soort (de Kookaburra) die klinken alsof ze je uitlachen.
Eergister ben ik van het hostel naar een appartement gegaan. Hier woon ik op het moment met nog 4 anderen. Waarschijnlijk vertrekt iedereen volgende week dus dan is het afwachten wie er in komt en of er iemand in komt.
Op het moment werk ik full time in een bakker en part time in een ijszaak. Wel erg leuk, even veel uren maken om vervolgens weer door te reizen :-)

Verder voor alle ongeruste mensen. Ik heb niets te doen gehad met de overstromingen en met de cycloon van afgelopen nacht. Ik zit op het moment in Victoria en niet in Queensland gelukkig. :-)

  • 03 Februari 2011 - 13:47

    Renske:

    Hi sis! Goed weer een verhaal te lezen, en vooral de foto's vind ik interessant :) weer een beter beeld van waar jij uithangt nu haha.
    Moet zeggen dat ik t me niet kan voorstellen dat het vuurwerk tegen is gevallen, je foto ziet er iig echt super vet uit!
    Geniet van al het geld dat nu gaat binnenstromen en flink sparen maar :)
    Tot snel! Liefs dikke kus

  • 03 Februari 2011 - 20:08

    Wietske:

    Hey Lieverd,

    Erg leuk om het hele verhaal weer even te lezen. Wat heb je dan toch al veel gezien! De foto's zijn ook erg mooi geworden en voor mij een aantal bekende beelden en leuke herinneringen:) De foto van me&sunset melbourne vind ik erg mooi, sta je heel mooi op!. Lorne ziet er inderdaad mooi uit en dan dat uitzicht op zee vanaf jouw balkon! Wat een luxe;)

    Heel veel liefs en een dikke knuffel!! xxx

  • 04 Februari 2011 - 14:29

    Mia:

    Hallo meissie,
    Tot mijn verrassing stond je op internet. Je hebt het dus nog steeds naar je zin, fijn. Bevalt je baantje wel ? Kun je de verleiding weerstaan van al dat lekkers dat je de hele dag om je heen hebt?
    Je bent net op tijd de oostkust gaan zien. Carolien belde me gisteren of je geen problemen had met water en orkaan. Veel plezier en tot lezens.

  • 04 Februari 2011 - 16:45

    Dani:

    Hey meisje!

    Wat een schattig ding die koala!
    Pff en het vuurwerk is echt wel gaaf man!
    Haha iig 10x mooier dan in loenen!;)
    Nu beetje money verdienen..lijkt me wel leuk werk bij een bakker en in een ijssalon!
    Nou tot de volgende keer maar weer!

    Liefs, Dani!

  • 04 Februari 2011 - 17:29

    Danielle:

    Ellebel!!
    Wat een prachtige foto's weer!
    En wat word je haar lang! (staat leuk!)
    Ff centjes verdienen! en dan weer verder reizen!
    Niet overwerkt raken he? ;)
    Liefs xxx

  • 04 Februari 2011 - 18:25

    Jasper:

    Hey El,

    Goed om te lezen dat je niet verzopen bent en het nog steeds goed naar je zin hebt!
    Erg pittoresque vuurtoren, die is toch wel anderhalf uur lopen waard! :-)
    Lekker aan het werk bij de bakker, wellicht heb je je roeping gemist. Maar wel fijn dat je weer een beetje geld kan verdienen zo, daar kan je straks alleen maar weer van genieten.

    Groeten uit een stormachtig Loenen,
    Jasper

  • 05 Februari 2011 - 14:08

    Fleur:

    El! Weer een verhaal! Ben dr blij mee, leuk :)
    Fijn dat 't goed ja, prima huisje ook ja! Al ziet dat kraakpand er ook wel weer uniek uit! Hoe dan ook, fijn dat alles goed gaat en je niet zwemmend over straat hoeft. Mail je binnenkort hoor, nog 5 dagen en dan nooooooooit meer school. Hurray!!

    Take care! Liefs

  • 07 Februari 2011 - 20:51

    Suus:

    Hey Nichtje..

    Wat een groot balkon, geen betere plek te bedenken om oud&nieuw te vieren.. en daarna een anti kraak pand. Zou graag even een bij je op de koffie komen. Op de foto`s is het zo mooi.
    Aan het werk bij de bakker, je hebt een mooi baantje geregeld.

    Gr Suus

    ps: dacht even dat je een piercing had laten zeten in je bovenlip maar het was een vlekje op mijn scherm ;)

  • 08 Februari 2011 - 18:31

    Karin:

    Ha lieve El!!

    Ziet er mooi uit....Lorne bedoel ik!!! Heerlijk zo aan het strand....ben jaloers :) En leuk die foto's van Sydney!!! Wat een enorm balkon!!! Werkse, maar snel weer geld verdienen, en door op reis;)

    dikke knuffel

  • 09 Februari 2011 - 09:29

    Leonie:

    Hoi Ellen,

    Jou verhalen zijn elke keer weer leuk om te lezen. En je foto's... gaaf man. Ben wel een beetje jaloers dat je zomer hebt, hier is het wachten op weer wat lekkerder weer. Je ziet er goed uit trouwens. Lekker bijgekleurd. Succes nog met de centen binnenhalen en dan hop weer verder.

    Liefs Leonie

  • 28 Februari 2011 - 19:42

    ANNELIES:

    Hallo Lieve Ellen,

    Eindelijk hebben we weer internet en telefoon, het heeft lang geduurd maar alles is nu in orde.
    Ik heb veel gemist merk ik wel, als ik je vehalen lees dan heb je het behoorlijk naar je zin. Goede maatjes om mee te reizen-dansen -eten en roken zie ik. Wat een prachtig land is het toch ook deze foto's getuigen daar weer van. Ik begrijp dat je nu bij een bakker werk, en het geld met bakken binnen komt ha ha. Dat je indien genoeg hebt weer verder gaat trekken en weergaat feesten. Wat een leuk leven heb je momentueel. Voor ons ziet het er allemaal zo gemakkelijk uit maar daar zullen toch ook verschillende baaldagen tussen hebben gezeten, en dat je het even tegen zat. Maar Ellen kennende gaat ze er toch weer tegenaan. Meisje geniet met volle teugen want dit zal niet zovaak gebeuren dat je zulke reizen gaat maken.
    Even in het kort hoe wij ervoor staan: Goed alles is nu op orde, heeft even geduurd maar zoals men zegt dan heb je ook wat. Wennen aan een appartement hoef je niet, wel aan de omgeving want dat is toch iets anders als Loenen. Als ik de honden uitlaat en kijk naar het gebouw dan denk ik Woon Ik /Wij daar. Het verhuizen en op div. plekken camperen heeft er achteraf ingehakt. Het "thuisgevoel" waren we goed kwijt, maar begint weer terug te komen. Nu kunnen wij ook in alle eerlijkheid zeggen het was op tijd dat we deze beslissing hebben genomen.
    Lieve meid nog veel plezier geniet, maar denk eraan veilig thuiskomen is "het "belangrijkste.
    Veel lieve groeten van Theo en Annelies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 77048

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: