Whitsundays & Fraser Island - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Whitsundays & Fraser Island - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Whitsundays & Fraser Island

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 December 2010 | Australië, Surfers Paradise

Hallo allemaal in het witte Nederland :-)

Hier weer een snel berichtje vanuit Surfers Paradise op het moment.

Nog nagenietend van mijn skydive hadden we de bus naar Airlie beach. Onderweg wat leuke mensen leren kennen die in Airlie in hetzelfde hostel zaten als ons, dus hier maar een kamer mee gedeeld. De volgende dag op naar de zeilboot. We hadden de whitsundays geboekt voor 2 dagen en 2 nachten. Eenmaal op de boot een redelijk rustige groep, wel een leuke crew. De eerste dag echt gezeild, er stond een mooie wind dus dat was wel erg leuk :-) De tweede dag naar whitehaven beach geweest! Hoe mooi is dat. Whitehaven is wat je altijd op de ansichtkaarten ziet van de whitsundays. Helaas hebben wij foto's gemaakt met vloed en tegen de tijd dat we weggingen was het eb, maar had geen tijd meer om hier mooie foto's van te maken. Gedurende onze trip hebben we onwijs geluk gehad met het weer. Hele dagen zon, en iedereen was dan ook verbrand en/of erg bruin toen we terug kwamen. De laatste dag was het super warm met geen wind. Dit was wel afzien als je geen schaduw kan vinden terwijl je een kater hebt.
Na een zeer geslaagde afterparty met onze boot en 1 nachtje in Airlie op naar de nachtbus om naar Rainbow beach te gaan. Dit was 14 uur in de bus. Dat was wel erg lang. Het leuke van reizen met de bus is dat iedereen met oud en nieuw in Sydney wil zijn, ongeveer dezelfde plaatsen aandoet dus elke keer zit je met meer mensen in de bus en leer je steeds meer mensen kennen.

Eenmaal in Rainbow beach aangekomen kwam de regen met bakken uit de lucht. In de middag hadden we een meeting over onze fraser trip. Hoe te rijden in een 4WD, welke verkeerregels er op het eiland waren, dat we moesten uitkijken voor landende vliegtuigen op het strand etc. De volgende ochtend de auto inpakken en klaar om te gaan. Dit is echt een trip die ik graag nog een keer zou overdoen. Zelfs na helemaal lek gestoken te zijn door muskieten, onder de blauwe plekken van de ruige wegen en stijf van het slapen in een klein tentje op een dun matje zonder kussen. Wij zaten met 7 personen in de auto en hebben hier onwijs veel schrik mee gehad. De laatste avond kwam het heerlijke campinggevoel naar boven, spelletjes spelen, zingen rond het kampvuur en marshmallows.
De laatste dag van onze trip kwam de regen weer met bakken uit de lucht, Paul kwam drijvend zijn tent uit ;-) En niemand kon het kamp verlaten, omdat er gewoon geen strand was. Dus dan maar spelletjes spelen op het kamp en wachten tot we weg konden. Uiteindelijk hebben we weg kunnen komen, 3 uur achter op schema :-)

Na weer een leuke afsluitende avond met kaartspelletjes met onze hele groep weer 6 uur in de bus op naar Brisbane.

In Brisbane hebben we een nachtje in een luxe appartement van de meiden uit onze 4WD auto kunnen slapen. Dus hier onze was gedaan en even de stad verkent.

Vervolgens op naar Surfers Paradise om kerst te vieren samen met een kamergenootje uit Mudgee :-)
Het kerstgevoel begint nu iets te komen, nadat er de hele dag een kerstcd opgestaan heeft en we zo een heerlijk kerstdiner hebben :-)

Ik ben een beetje aan de late kant, maar aangezien ik geen kerstkaarten verstuurd heb wil ik het even via deze manier doen:

MERRY X-MAS AND A HAPPY NEWYEAR!!!!!!

Waarschijnlijk tot het nieuwe jaar allemaal, want ik zit nog wel even in het relaxte Australië :-)

• 25 December 2010 - 08:31

Renske:

Ha sis
    Jij ook een fijne kerstdag en boxing day :)
    Leuk je weer even gesproken te hebben op skype!! Ik ga volgend jaar wel met je mee naar Fraser hoor! Geen probleem :)
    Take care en alvast een heel leuk en goed O&N!!
    Liefs kusss

• 25 December 2010 - 09:17

Karin:

Wat een prachtige foto's weer!! En eehm...El...hou eens op met bruin worden:)) jullie ook hele fijne feestdagen, geniet ervan en mocht ik je voor de tijd niet meer spreken en spetterend uiteinde in Sydney en een liefdevol, warm, en gelukkig 2011!!!!! xx

• 25 December 2010 - 13:03

Wietske:

Hey Lieverd,

Toch nog even gelukt om je verhaal te lezen en foto's te kijken voor ons het kerstbezoek komt:) Wow, wat een mooie foto's en dan die kleuren en luchten!! En wat ben jij bruin geworden!!
    Zo te zien is de trip inderdaad de moeite waard:), al zoveeeeeeel moois gezien!!!!
    Jij nog fijne kerstdagen (hoewel de eerste dag er voor jou alweer opzit) en een rustige reis verder, hoop dat je nog onderdak kunt regelen voor morgen;) Ik spreek je vast nog wel op skype en anders een heel fijne jaarwisseling en een voorspoedig, gezond en gelukkig 2011!!!!!! Geniet van het spetterende vuurwerk op de Harbour Brigde en de overnachting in het Penthouse!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel:)

• 25 December 2010 - 21:52

Dani En Willie:

Heey negertje!

Wat ben je aso bruin! Ik ben echt wel jaloers!;) Ziet er heerlijk uit met het zonnetje..bij ons is ook wel mooi met de sneeuw maar wel koud! Vind echt leuk om elke keer je foto's te zien..dan heb ik er ook een beetje beeld bij..en kan ik zien of het goed met je gaat;)
    Maar wij willen je hele fijne feestdagen wensen (volgens mij beetje laat maar beter laat dan nooit he;) en een Happy New Year!

Liefs, Dani en Willie!!

• 27 December 2010 - 12:47

Denise:

Hey meid,

dat ziet er allemaal wel heel goed uit! Ga lekker genieten en ik hoop voor je dat oud en nieuw een knalfeest is daar :) Maar dat komt vast wel goed!

x

• 27 December 2010 - 14:12

Suus:

Hey Ellen.. Hoop dat je leuke kerstdagen hebt gehad. Inderdaad in de volle zon kerstvieren dat is toch ff wat anders. Hier mooie witte dagen gehad.. en geschaatst..

Mooi je foto`s en wens je heel veel plezier met oud&nieuw in Sydney.

Gr Suus

• 28 December 2010 - 14:40

Fleur:

jezus El.. BRUIN!! Ongelofelijk :) Goeie reis naar Sydney, enjoy!

• 29 December 2010 - 21:18

Mia:

Het was dus weer fántástisch. Stuur een beetje bruin deze kant op. Wij zitten nog steed in de sneeuw. Veel plezier verder. Liefs Mia

• 04 Januari 2011 - 22:12

Hester:

Ha Ellen,

Hoorde zulke leuke verhalen van je vader op de nieuwjaarsborrel dus dacht moet nodig ff kijken!
    Ziet er super uit daar!
    Ik lees nog ff verder op je site.

groetjes Hester

• 08 Januari 2011 - 02:33

Renske:

Ps. moest je nou echt die foto plaatsen van die vieze dikke smerige enge kikker?? Begon er net weer in te geloven dat ze daar niet zijn :)

• 08 Januari 2011 - 15:29

Klariena:

hey El!!!

Klinktsuper gaaf allemaal, skydiven whiehoe!!!!! hahaha Geweldig!!!
    Good luckwith your job @ melbourne!!! En we contacten binnenkort wel weer ;-)

Liefs

• 11 Januari 2011 - 17:15

Laura:

Wat gaaf hoor ,mooi land zo te zien aan de vele leuke en mooie foto's
    Maar jij niet last van al dat water dan !!!hopelijk zit je aan de goeie kant van Australië.
    Lekker genieten nog
    groeten laura