Great Barrier reef, Cape tribulation, Mossman gor - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Great Barrier reef, Cape tribulation, Mossman gor - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Great Barrier reef, Cape tribulation, Mossman gor

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 December 2010 | Australië, Sydney

Allereerst bedankt voor de leuke reacties! Blijf vooral hiermee doorgaan :-)

Afgelopen dinsdag weer in het vertrouwde Sydney aangekomen. Hier afscheid genomen van wat collega’s die een aantal dagen in Sydney waren. Vervolgens een drankje gedaan met Paul, om vast in het gevoel te komen. ’s Avonds afgesproken met wat oud kamergenoten van mijn eerste maand in Sydney. Erg leuk om iedereen weer te zien. Het blijft ook leuk dat je zo je weg weer gevonden hebt, ook al zit je in een ander hostel aan de andere kant van het centrum.

Woensdag heerlijk genoten. In de botanical gardens rondgelopen en genoten van het heerlijke weer. ’s Avonds begon het dan eindelijk, op naar het vliegveld. Hier bleek mijn tas bijna 5 kilo zwaarder te zijn dan toen ik naar Australië vertrok. Geen idee waar dat gewicht vandaan kwam. Gelukkig was Pauls koffer ook 5 kilo zwaarder terwijl hij er spul uitgegooid had. Dus we geven de weegband de schuld :-)

’s Avonds in Cairns aangekomen. Het was warm toen we met het trappetje uit het vliegtuig klommen (ook dat heb ik nu een keer meegemaakt!!), maar niet zo vochtig als we verwacht hadden. Hier konden we in een busje springen, ons busje reed niet meer na 9uur. E op naar het hostel. Dit bleek een megagroot hostel, waar we een eigen douche en wc hadden. Zo veel luxe ben ik niet meer gewend! Beneden zat een erg grote kroeg/disco. Bleek dat we een partyhostel hadden. Dus tassen gedropt en maar een lekker koud biertje gehaald. Hier wat leuke mensen leren kennen, waarvan er 1 in Cairns woonde, dus die heeft ons de volgende dag het heerlijke lagoon laten zien. Wat een verademing! Hier heerlijk gerelaxt. Uiteindelijk ook maar een trip voor de volgende dag geboekt.

Op vrijdag moesten we om half 8 voor het hostel klaar staan om de trip te maken. Allereerst zijn we naar de Daintree River gereden. Hier zijn we op een boot op zoek gegaan naar krokodillen. Helaas geen grote krokodillen gezien, wel 2 jonkies :-). Vervolgens weer in de bus gestapt en doorgereden naar Morje. Hier hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt. Heel apart om te zien en te voelen hoe vochtig het is. Het grootste gedeelte van het regenwoud staat onder water, en de bomen groeien uit het water. Heel apart. Ook nog even op zoek geweest naar grote spinnen, hier alleen kleintjes gezien. Toen was het lunchtijd. Heerlijk gegeten vlakbij het strand. Dit gebied is het enige gebied op de wereld waar het regenwoud en het koraalrif bij elkaar komen. Na onze lunch doorgereden naar een uitkijkpunt. Geweldig uitzicht over het regenwoud en de zee! Na dit uitkijkpunt op het mooiste punt van de reis aangekomen. Mossman Gorge. Dit is een rivier met IJSkoud water van de bergen. Erg mooi uitzicht en heerlijk verkoelend in het broeierige weer. Vervolgens even Port Douglas ingelopen om vervolgens terug te rijden naar Cairns. Vlak voor Cairns nog een weiland vol met kangaroes gezien (een stuk of 100). Heb al redelijk wat kangaroes gezien, maar nog niet zo veel bij elkaar!

Eenmaal terug in Cairns nog maar een trip geboekt. Dus op zaterdag morgen moesten we om half 8 in de haven zijn om te gaan duiken en snorkelen op het great barrier reef. Op de boot hadden we een erg leuke crew, ze begonnen hun verhaal met humor en waren de hele dag erg behulpzaam en geïnteresseerd. Onderweg naar het great barrier reef uitleg gekregen over het duiken. Een soort speedcursus. De belangrijkste gebaren, hoe je je bril en je mondstuk schoonmaakt. Dus als het mondstuk uitvalt hoe je het water er weer uitkrijgt zodat je door kan met duiken. Eindelijk daar aangekomen mochten we onze duikpakken, zwemvliezen, zuurstoftank en bril aan-/omdoen. Voordat we echt gingen duiken moesten we oefenen om te kijken of het lukte. Mijn bril ontdoen van het water ging goed. Maar mijn mondstuk uitdoen en weer indoen ging niet goed. Elke keer kreeg ik een hoop water in mijn neus. Na de tweede keer kwam ik erachter dat ik mijn mondstuk met de opening naar beneden moest doen, zodat er geen luchtbellen omhoog kwamen. Nu ging het goed en kon het duiken eindelijk beginnen. De eerste duik was met 3 anderen en een instructeur. Ook moesten we de eerste duik helaas gearmd. Dit is wel lastig met zwemmen, dus je kunt dan ook niet zo ver. De duik was echt super gaaf! We hebben nemo gezien, een haai gezien en het was gewoon super om mee te maken. Helaas waren mijn oren niet zo blij met de druk van het water, dus heb ik besloten om de tweede duik niet te maken. Voor de tweede duik gingen we naar een ander gedeelte. En dit was veel mooier. Bij onze eerste stop was veel grijs koraal (dood), bij de tweede stop waren veel meer kleuren, helderder en veel meer vissen. Bij de tweede duik heb ik mij dus prima vermaakt met snorkelen. Het was zelfs zo erg dat ik het fluitsignaal niet gehoord had, dat ik iets te veel afdwaalde. Dus toen ze wilden vertrekken merkten ze dat ze mij nog misten en dat ik nog steeds aan het snorkelen was. Dus ik kwam als laatste aankakken, maar heb echt een super dag gehad!

Op zondag zijn we met de bus naar Mission beach gegaan. Want ik had hier in de planning om mijn skydive te doen. Dus mijn skydive voor maandagmorgen te doen, vanochtend dus :-)
Ik zou om 9uur opgehaald worden. Dus ik het busje in om andere mensen op te halen en naar het kantoor te gaan (dit bleek 50 meter van het hostel te zijn). Hier om half 11 eindelijk vertrokken richting het vliegtuig, om dan toch echt te gaan springen..
Eigenlijk viel het de hele tijd wel mee met de zenuwen. Van uit het vliegtuig had ik echt een super mooi uitzicht over de zee, kon het greatbarrier reef zien liggen en mission beach natuurlijk. Eenmaal uit het vliegtuig ongeveer een minuut vrije val gehad, dit was echt waanzinnig!!! Wat een ongelofelijke kick. Wel jammer dan ook dat de parachute dan toch open moest. Toen nog ongeveer 5 minuten van het uitzicht kunnen genieten. Dit was echt super gaaf!!
Verder de rest van de dag heerlijk nagenoten, mijn dvd bekeken (ik ga kijken aankomende week of ik het filmpje op de site kan zetten, maar volgens mij wordt alleen de eerste minuut erop gezet)
Vanavond een heerlijke barbecue gehad, na een slim idee van een Zwitsers meisje.

Morgen gaan we naar Airlie beach ( gaan we de whitsundys doen) van daaruit gaan we door naar Rainbow beach (fraser island) om dan nog een plek voor kerst te zoeken (ik hoop surfers paradise, als we het gaan halen met de planning).
Dus als het goed is komt de volgende update rond kerst.

  • 13 December 2010 - 20:03

    Danielle:

    Wwwoowww !!!
    Vet coolw!! Was je niet bang voor de haai? en zag je de vriendjes van Nemo ook?;)
    Mooie foto's heb je gemaakt met je mooie toestel!
    Ga maar lekker verder genieten en het land bewonderen want in Nederland is het koud en sneeuw!
    Ik wil ook naar de zon!:(
    liefs xx

  • 13 December 2010 - 23:39

    Renske:

    hi sis je ziet er goed uit op de fotos! Alles ziet er eigenlijk weer ontzettend gaaf uit!! Vooral die skydive :) Blijf genieten!! Liefs kuss

  • 14 December 2010 - 08:12

    Wietske:

    Wat ontzettend fantastisch!!!! Duiken,snorkelen, skydiven en zoveel moois gezien!!!! Wat volgt er allemaal nog meer?? En wat een prachtige foto's! Ik hoop dat de verdere reis net zo mooi wordt en jullie op tijd terug zijn voor het schitterende vuurwerk in Sydney:) Heel veel plezier verder, maar wees wel voorzichtig! Doe de groetjes aan Paul:)

    Heel veel liefs en ga lekker verder genieten!

  • 14 December 2010 - 10:47

    Denise:

    Zo meid, dat ziet er allemaal heel goed uit. Zitten wij dan in de sneeuw ;)

    Ga lekker genieten en heel veel leuke dingen doen!

    Kus

  • 14 December 2010 - 13:33

    Fleur:

    WOOOOOW!! El, zoo tof! En briljant die foto's in de lucht!!! Dat je uberhaupt nog het besef hebt gehad om naar de lens te kijken haha!
    Strontjaloers kunnen we wel zeggen, ik ga nu mn schoenen aandoen en hartstikke leuk weer naar kantoor..
    Geniet ervan en als je voor oud&nieuw geen update meer geeft, vast héél veel plezier met het vuurwerk! Is zó ontzettend leuk om mee te maken, net als op tv in die duizenden mensen die aftellen.. Ik ga het missen dit jaar, probeer me maar te vermaken in een of andere laffe Groningse kroeg..Toch wat anders dan tussen die prachtige Twintowers in KL.
    Echt hoor, genieten! Dan schaats ik wel een rondje extra voor je!

  • 14 December 2010 - 13:35

    Fleur:

    En ik zie het nu pas, was zo afgeleid door je actiefoto's, maar het regenwoud! Zo mooi! En de mangrove.. zit alweer met mn hoofd terug in Borneo nu haha :)
    Have fun!!
    Liefs

  • 15 December 2010 - 18:25

    Suus:

    Hey Ellen.. Je bent vakantie aan het vieren.. Wat gaaf dat skydiven en je kijkt ook nog niet eens zo benauwd.. Ah Nemo.. jammer dat je onder water geen foto`s kan maken. Geniet ervan en de groeten vanuit het besneeuwde zutphen..

    Suus

  • 16 December 2010 - 19:52

    Jasper:

    Hey Ellen,

    Klinkt allemaal weer heel erg leuk en avontuurlijk! Stuk beter dan constant werken in ieder geval :-)
    Wat een onwijs gave foto's zitten er tussen zeg, prachtig.
    Vooral diegene waar je er als smurf bij loopt ;-) erg charmant...
    Moet vast een hele geschikte vent zijn geweest, die tandem master, want zo heet mijn werkgever ook, haha.
    Mocht ik je voor de kerst niet meer spreken, hele fijne feestdagen en maak er een mooi feest van daar!!!

    Groet,
    Jasper

  • 18 December 2010 - 11:37

    Karin:

    Ha lief zusje!!

    Charmant hoor in dat duikpak;)) En dat skydiven...hoe gaaf!!!! Dat je niet eens zenuwachtig was...STOER!!! Klinkt om jaloers op te worden...geniet verder van jullie trip en spreek je nog wel voor of met kerst dikke knuffel xx

  • 25 December 2010 - 21:56

    Dani:

    haha staat je echt heeel schattig dat duik pak!
    maar wat lijkt me dat gaaf zeg zown vrije val!! echt stoer!!

    kuss!!

  • 08 Januari 2011 - 19:51

    Berna:

    Hoi Ellen,
    Ik zie en lees dat je het erg naar je zin hebt, ik wil je nog het allerbeste wensen voor 2011
    nog een hele fijne tijd donw under toe gewenst!
    Liefs Berna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 77043

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: