Goodbye Mudgee, Hello Eastcoast! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Goodbye Mudgee, Hello Eastcoast! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Goodbye Mudgee, Hello Eastcoast!

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 December 2010 | Australië, Sydney

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik vind het erg leuk om terug te lezen. Helaas heb ik wel het vermoeden dat niet iedereen die het leest een reactie achterlaat, WEL DOEN!! :-)

Het is alweer een maand geleden dat ik iets van me heb laten horen, sorry hiervoor. Maar mijn werkende leven is niet zo heel boeiend.

Na mijn vakantie met mama en tante Mia ben ik weer heerlijk aan het werk gegaan. Nouja heerlijk, het werk viel me nog zwaarder dan ervoor. Maar gelukkig hadden we wel een paar dagen kersenplukken tussendoor. Kun je tenminste gezellig ouwehoeren, aangezien je met z'n drieën in één boom werkt.

De rest moest ik gewoon op de wijngaard werken. Het laatste blok wat we moesten doen was vreselijk. Onze job was nog steeds desuccering, dit hield in alle takken van de stam knippen. Ons laatste blok was ontzettend bebost (deden anderhalf uur over één rij, normaal deden we daar 10 tot 15 minuten over). Dit was echt niet leuk meer. Daar kwam ook nog bij dat Dennis (19-jarige jongen uit mijn huis) onze supervisor was. En helaas voelde hij zich heel wat dat hij die taak kregen, dus dat kregen we ook even goed te horen en te merken.. Om de pech nog even compleet te maken, afgelopen week hebben we niet kunnen werken doordat het zoveel geregend heeft. Denk echt dat ik het verkeerde jaar uitgekozen heb. Het was zo erg dat we binnen 5 minuten vast stonden met onze werkbus en de bus de wijngaard af moesten duwen. Ook wel weer gelachen, want zoals gewoonlijk was ik zo slim om achter een slippend wiel te gaan staan zodat ik onder de modder zat. Eén huisgenootje lachte mij uit en kreeg vervolgens ook een lading over d’r heen en een ander huisgenootje lag op de grond van het lachen. Sommige wegen zijn de hele week afgesloten geweest, omdat je de weg door het water niet meer kon zien. Eigenlijk ook best grappig om dit mee te maken.

Gelukkig hebben we ook nog wat anders gedaan dan werken. Op een vrijdag meteen uit het werk moesten we van onze huisbaas mee naar een mooie plek. We hadden alleen onze zwemspullen nodig. Blijkt vlak buiten Mudgee een plas te zijn, dit is een overblijfsel van een afgegraven mijn. Hier dus heerlijk gezwommen en gezeten.

Het weekend erop zijn we met een groep wezen kamperen in NewCastle. Een plaatsje aan de Oostkust. De vrijdagavond kwamen we iets te laat aan, waardoor we zijn gaan wild kamperen in een nationaal park. Wel leuk om een keer mee te maken. De zaterdag hebben we op een caravanpark gekampeerd. Dit lag op 3 minuten lopen van het strand. Dus zaterdag en zondag heerlijk op het strand gelegen!!

De afgelopen twee weekenden was het heerlijk rustig in huis. Bijna iedereen was naar Sydney voor een paar dagen. Dus we hadden het huis voor ons vieren. Wat een rust als je normaal met 16 man in één huis woont.

Op mijn laatste avond in Mudgee waren we uitgenodigd bij Tom, een Engelsman die al 7 jaar in Australië woont en werkt in de mijnen. Hij had een huisgenootje in de wasserette leren kennen en wou graag weer wat Europeanen om zich heen hebben in plaats van alleen maar Ozzies. Hij heeft heerlijk voor ons gekookt en een heerlijk desert (ijs, aardbeien en chocoladesaus) gemaakt. Dit was wel weer een goede afsluiting voor mijn tijd in Mudgee, en ik denk dat ik nog een aardig tijdje kan teren op dit desert :-)

Nadat er afgelopen weken meerdere mensen vertrokken waren, was het dan eindelijk mijn beurt.

Ondertussen ben ik weer in Sydney aangekomen. Dit is voor helaas maar voor één nacht (ook wel bewust voor gekozen, anders is mijn zuurverdiende geld zo weer op ;-)) Maar dat is wel genoeg tijd om even wat oude vrienden uit mijn eerste hostel te zien en afscheid te nemen van wat mensen in Mudgee die een weekend naar Sydney gingen.

Woensdagavond vliegen Paul en ik naar Cairns. Dit om vervolgens de oostkust naar beneden te doen. Ik verwacht dat er dan iets vaker een update komt, omdat ik meer beleef, maar toch bind me er niet op vast!

Genieten jullie allemaal van het ijs en de sneeuw. Schaats een rondje voor mij, dan ga ik in Cairns de tropische warmte in!

Vergeet niet een berichtje achter te laten ;-) En tot snel!

Kuss

  • 07 December 2010 - 04:45

    Klariena:

    Hey Ellen!!

    Goed om te lezen dat je nu eindelijk wat van het land gaat zien ;) Ik ben nu nog in Adelaide maar ga morgen op tour naar alice springs en vanuit daar vlieg ik naar Perth :) Ik ben al druk bezig om daar hopelijk wat werk te vinden voor n maandje, zodat ik weer wat geld heb om in New zealand en Fiji uit te geven ;) Rond 12 maart ben ik weer in Oz :) Brisbane it will be! Have fun at the east coast!!! We'll have contact!!

    Liefs

  • 07 December 2010 - 08:20

    Wietske:

    Hey lieverd,

    Het is je dus toch gelukt om onderweg naar Sydney je update te schrijven:) Sommige dingen overkomen toch vaak dezelfde mensen, he ;), maar je maakt zo wel van alles mee! Het mooie weer komt vast nog wel. Geniet van je dagje Sydney! Een rustige vlucht en een hele fijne tijd langs de 'eastcoast' :)

    Heel veel liefs en een dikke knuffel

  • 07 December 2010 - 08:41

    Leonie:

    Lieve Ellen,

    Je hebt gelijk, kijk altijd even hoe het met je is, maar een berichtje heb ik nog niet geplaatst.

    Dus jij gaat lekker in de zon met een lekker temperatuurtje kerst vieren straks? Bij ons ziet het er heel anders uit. Voornamelijk KOUD! Haha.

    Maar goed om te horen dat het gaaf is. En leuk om je foto's te zien. Je maakt me goed jaloers. Geniet, geniet en geniet.

    Liefs Leonie

  • 07 December 2010 - 08:41

    Karin:

    Jaja...heerlijk op het strand;)...en wij maar ploeteren door de sneeuw en de kou! Wat ben je ontzettend bruin geworden!!!!!!!!!!!! En wat een supermooi meertje. Wel lekker dat je nu ff niet meer de wijngaard op hoeft. Heel veel plezier met jullie trip langs de oostkust...ben erg benieuwd naar alle verhalen!!! dikke kus & knuffel

  • 07 December 2010 - 11:16

    Denise:

    Haaaij Ellebel,

    leuk verhaal weer om te lezen en leuke foto's!

    Ik ga hier wel een rondje voor je schaatsen (niet waar, ik heb geen schaatsen). Zo jammer dat je er niet bent, wil zo graag een sneeuwbal tegen je aan gooien! Maarja... ik kan niet alles hebben!

    Geniet lekker veel van je vrije dagen en ik spreek je snel!

    Kus

  • 07 December 2010 - 14:02

    Linda:

    Hey Ellen,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen. Leuke foto's ook. Geniet van je trip langs de oostkust!

    Groetjes vanuit het koude, witte Nl!

    Linda

  • 07 December 2010 - 14:17

    Fleur:

    Ellebel!
    Jajaaaa, sorry sorry sorry! Vanaf nu weer mijn trouwe reacties hoor! Lichtelijke chaos hier, vies buffelen de laatste 2 maandjes school, dus geniet jij er maar extra goed van! Ook voor mij dus, want veel vrije tijd zit er hier niet in haha. En geniet van de warmte!!!
    Tot snel en op FB hoor je sowieso weer wat sneller van me! Goeie reis en een fijn weerzien met je oude vriendjes!
    X

  • 07 December 2010 - 20:31

    Karin:

    Heeejj Ellen,

    Je hebt me door, hehe. Ik lees vaak je verhalen, maar idd, ik heb daar nog niet op gereageerd.. Shame on me! :$:$
    Jij hebt het dus lekker warm!! Hier is het fris, alleen helaas nog geen schaatsweer!
    Leuk om je verhalen te lezen! En zon actie met het achter een wiel staan, tsja, dat had mij ook goed kunnen overkomen haha!

    Enjoy!

    Ik ga even je fotos bekijken:D

    Kuss Karin

  • 08 December 2010 - 13:46

    Dani:

    Heeyy meis!

    Ziet er weer goed uit op de foto's!
    Mooie blauwe lucht, je bent mooi bruin, lekker zonnen, lekker ontbijtje..daar doe je het dan toch weer allemaal voor he dat harde werken en soms een beetje afzien ;)
    Ben weer benieuwd naar de volgende foto's!
    Zijn er trouwens nog een beetje mooie mannen daar of valt het tegen? ;)
    Veel plezier aan de oostkust!

    Liefs,
    Dani!

    ( en groetjes van Willie! )

  • 10 December 2010 - 11:24

    Marleen Berends:

    Schat,

    Wat een prachtige foto's en leuke reisverslagen zeg! Ga lekker genieten (maar dat komt wel goed zo te lezen)!!

    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 77047

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: