Spinnen, hagedissen, mieren, en lekker vakantie :) - Reisverslag uit Mudgee, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Spinnen, hagedissen, mieren, en lekker vakantie :) - Reisverslag uit Mudgee, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Spinnen, hagedissen, mieren, en lekker vakantie :)

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 November 2010 | Australië, Mudgee

Hey allemaal,

Sorry, voor dit late bericht, maar hier is het dan eindelijk :)

Na het vorige verslag hard gewerkt. We hadden enkele weken dat we 7 dagen per week moesten werken, gelukkig kwam de zevende dag er vaak niet van, aangezien het regende. Als ik de locals moet geloven heeft het hier in zeven jaar niet zoveel geregend als dit jaar. Terwijl ik het eigenlijk wel mee vond vallen (waarschijnlijk omdat ik Nederland gewend ben ;-))
Gedurende het werk veel leuke beestjes gezien. Erg veel spinnen, mieren (die bijten) en hagedissen. Vooral de hagedissen laten je schrikken, omdat je ze vaak pas ziet als je ze bijna aanraakt en ze zijn vrij groot. Gelukkig nog geen redbacks (giftige spinnen) of slangen gezien. Al heb ik mij laten vertellen dat die nog wel komen..
Afgelopen weken is het 3 keer voorgekomen dat een zwerm bijen over ons heen vloog, best beangstigend..
De laatste keer was afgelopen zondag toen ik een dagje kersen ging plukken (met een bak op je buik boven op de ladder) en ze vlogen vlak boven mij, ik was wel heel snel beneden ;-)

Verder zijn mijn moeder en tante Mia een weekje hier geweest. Dus heerlijk een weekje vakantie gehad. Eerst weer naar Sydney geweest. Waar ik heb bijgekletst en ze heb laten zien waar ik mijn eerste maand heb geleefd. Ook erg leuk om weer oude vrienden te zien, voelde me meteen weer helemaal thuis :-)
De dag erna de auto opgehaald. Dit ging nogal moeilijk want ze hadden mijn reservering op Perth gezet in plaats van Sydney. Dus het ging erg moeizaam. Maar na een paar uur wachten eindelijk de auto en op naar het noorden.
Tegen de tijd dat we eindelijk Sydney uit waren, wat een drama, kwamen we erachter dat we zuidwaarts gingen in plaats van naar het noorden. Dus de plannen maar wat gewijzigd tijdens onze lunch op het strand in Wollongong. Hier besloten om naar Penrith te gaan, zodat we voor de dag erna vroeg bij de blue Mountains konden zijn. Hier een erg mooi motel aan de rivier gevonden. Wat een uitzicht :-)

De blue Mountains waren weer erg mooi, gelukkig vonden mama en tante Mia dat ook :-) Daar geprobeerd een motel te boeken in Mudgee, zodat ze konden zien waar ik woon en werk op het moment. Helaas was er een concert in Town dus alles was bezet. Uiteindelijk besloten om te overnachten in Lithgow zodat we met anderhalf uur rijden in Mudgee waren. In Lithgow verbleven op een caravanpark, waar de kakkerlakken uit een keukenkastje kwamen. Welkom in Australië :-) Daarbij in Lithgow heeft mama haar eerste kangaroes gezien :)
De dag erna mijn huis laten zien in Mudgee. Wat een grote bende was, want ze hadden halloweenparty gehouden de dag ervoor. Vervolgens naar een paar wineries geweest, wijn, kaas en olijven geproefd.
De dag erna gereden naar Port Stephens. Hier een mooi plaatsje, Nelson Bay, gevonden. Ik ben verliefd :-) een super schattig plaatsje, knus centrum, mooie haven en aan de andere kant een mooi strand. Dit ga ik dus zeker onthouden voor als ik werk zoek. Ook hier weer een overnachting gevonden. De volgende dag op zoek naar een mooie zonsopgang. Hier waren we helaas te laat voor. Wel een mooie wandeling gemaakt en veel leuke vogels gezien :-)
Vervolgens doorgereden naar the Entrance. Plaatje niet ver van Sydney, want het was onze laatste dag alweer.. Hier hebben we een geweldige zonsopgang gezien, wel om half 6 's ochtends. Dus erg vroeg wakker. Ook hebben we hier mooie pelikanen gezien.
's Ochtends weer op tijd vertrokken want ik moet mijn trein halen om weer terug te gaan naar Mudgee. Rijden in Sydney is ontzettend vermoeiend. Het was in Sydney nog ongeveer 10 km, hier hebben we bijna anderhalf uur over gedaan. Maar eindelijk aangekomen.
Al met al een hele leuke week gehad, bedankt, en helaas moest er weer afscheid genomen worden :-(

Eenmaal terug in Mudgee, na een reis van 6 uur, had ik een ontvangstcomité van een aantal huisgenootjes, die normaal al zouden slapen op dit tijdstip, echt super leuk :) En de volgende dag weer aan het werk. Wat erg vermoeiend was na een leuke vakantie. Ondertussen hebben we een nieuwe job. De takken van de stam knippen. Daarbij afgelopen week 1 dagje kersen geplukt. Hier komen waarschijnlijk nog een paar dagen bij. Dit is best zwaar. De bakken die we vullen worden tot ongeveer 8 kilo en je moet ladder op, ladder af. Maar het is wel erg leuk voor de afwisseling en de kersen smaken erg goed :-)

Afgelopen zaterdag een mooie modeshow gehouden met mijn kamergenootje van oude kleren uit de garage. Je moet toch iets doen als je je verveelt :-) Uiteindelijk heel veel lol gehad, terwijl de rest van mijn huisgenoten ons heel raar aankeken wat we aan het doen waren..

Nu nog een paar weken hard werken, veel sparen en dan op naar de oostkust :-)

Take care everybody and no worries :-)

  • 08 November 2010 - 08:12

    Susan :

    Hey El,
    Wat een leuk verhaal weer (titel begon wat beangstigend, maar eindigde gelukkig goed ;)). Wat heerlijk dat je wat tijd kon doorbrengen met je moeder en tante!En Port Stephens, ik ben ook verliefd!
    Dikke kus en genietse daar!

  • 08 November 2010 - 10:07

    Paul:

    Eastcoast:D:D
    Nog maar 5 weekjes;)
    Leuk verhaaltje, flink veel kersen eten dan houd je het wel vol;)

    xx

  • 08 November 2010 - 11:36

    Karin:

    Ha lieve El,

    Jullie hebben het leuk gehad hoor ik!! Mama ziet er goed gebruind uit ondanks het mindere weer!! En wat een mooie foto's van de zonsopgang en lachen bij de fashion show:))Tot snel op skype!! dikke kus & knuffel

  • 08 November 2010 - 18:02

    Danielle:

    Elle elle elle!
    Wat een mooie foto's!
    Ben jaloers!
    kussie

  • 08 November 2010 - 20:27

    Denise:

    Hey,

    die zonsopgang is wel om bij weg te dromen hoor! Net als jou modeshow, maar eerlijk zijn. Het staat je goed!

    Geniet nog lekker!

    Kus

  • 08 November 2010 - 20:28

    Denise:

    Dat ging niet helemaal goed volgens mij! Ahja... heb je wat te lezen haha

  • 09 November 2010 - 00:49

    Renske:

    Hee sis!
    Prachtige foto's! Bijna net zo mooi als Nieuw Zeeland ;)

    En vooral die beestjes.. jakkie! Al grote kikkers gezien?
    Tot gauw weer op skype!!
    liefs kusss

  • 09 November 2010 - 09:08

    Dani:

    Heyy meis!

    Wat een mooie foto's!
    Erg charmant die kleding van die modeshow ;)
    Vind echt leuk om te zien dat je schik hebt!
    Je moeder en tante hebben het ook naar hun zin gehad zie ik?

    Nou ik wacht je volgende bericht en foto's weer met smart af!

    Liefs Dani!

  • 09 November 2010 - 13:38

    Mia:

    Hoi Ellen,
    net je verslag gelezen. leuk. Nu weet ik meteen hoe die vogels heten.Trouwens die hagedis is een leguaan, zijn er in alle maten en kleuren. Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Au. Terug reis ging voorspoedig. Groetjes, Mia

  • 09 November 2010 - 14:00

    Wietske:

    Hey lieverd,

    Je hebt er een mooie 'reportage' van gemaakt! Weet ik zelf ook weer waar de foto's gemaakt zijn en hoe de vogels heten;)Maar ook mijn foto's zijn erg mooi geworden!
    Ik heb het erg gezellig gevonden en vond het fijn om te zien waar je woont/werkt en vooral dat het goed met je gaat;) Nog even en dan samen met Paul op naar de Eastcoast!

    Liefs en een dikke knuffel

  • 09 November 2010 - 17:25

    Loes:

    Hey Schat,

    Zo te lezen en te zien heb je het erg leuk en lekker.
    Zorg dat het zo blijft...
    Ik heb nog steeds geen skype... Ben niet zo pc achtig aangelegd.

    Geniet er lekker van lieverd.

    Dikke kuzz... xxxx

  • 17 November 2010 - 17:24

    Suus:

    Hey Ellen,

    Je begint al aardig in te burgeren. Denk je al in het Engels.. Mooi werk lijkt me dat die druiven en kersen plukken.. takjes knippen. Wordt je vast moe van. leuk dat jullie samen een fijne week hebben gehad.

    groetjes uit Zutphen.. Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 77036

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: