Kangaroes en Mudgee - Reisverslag uit Mudgee, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Kangaroes en Mudgee - Reisverslag uit Mudgee, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Kangaroes en Mudgee

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 Oktober 2010 | Australië, Mudgee

Hey allemaal!

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties1 Erg leuk om terug te lezen :-)

De laatste week in Sydney lekker naar het strand en Darling Harbour geweest. De laatste dingen regelen en kopen voor mijn vertrek naar Mudgee.

De woensdagavond een erg leuk afscheidsfeest gehad. Alle mensen in Sydney waar ik veel mee om ging waren er.. We waren vroeg begonnen (6uur), dus tegen 2 uur 's nachts waren Paul en ik iedereen kwijt... De meesten waren al naar bed, Mike lag in de tv room te slapen en Roberto zat binnen achter zijn laptop filmpjes te kijken. Maar niettemin, een geslaagd feestje gehad :-)

De volgende dag was ik vroeg wakker, want ik moest om 10uur uitchecken, om daarna weer lekker mijn bedje in te kruipen :-) Uiteindelijk mijn tas gepakt, een rondje gelopen, de laatste mensen gedag gezegd en dan toch echt tijd om te gaan. Raar om te vertrekken. Ook blijf ik het vreemd vinden dat je zo snel vrienden maakt, en met sommige voelt het als echte goede vrienden, ook al ken je ze maar een week. Dit komt waarschijnlijk ook omdat je 24/7 met ze door brengt, helemaal als het je kamergenoten zijn :-)

Uiteindelijk in de trein, met mijn veel te zware tassen, wat verzamel je al weer veel in 4 weken tijd.
Na 3 uur in de trein, kwam weer langs de blue Mountains, en uiteindelijk nog 2 uur in de bus stond ik eindelijk in Mudgee om 10 uur 's avonds. Na Dennis, de jongen die alles regelde, gebeld en gebeld te hebben, uiteindelijk bij het station maar naar binnen gelopen om de weg te vragen. Erg leuk dat je in de middle of nowhere staat en de telefoon niet opgepakt werd. Uiteindelijk een route naar het huisje, dus lopen dan maar.
Sta je na een half uur lopen eindelijk voor het huis.. Wordt er niet open gedaan :-S Daar sta je dan, 's avonds laat.
Gelukkig kwam de eigenaar van het huis redelijk snel thuis en vertelde mij dat ik voor het verkeerde huis. Ik stond voor 31b in plaats van 33. Lekker handig.

Eenmaal aangekomen bij het huis zaten er 9 mensen binnen een horror te kijken, de rest was stappen. En ze wisten niet dat ik kwam. Achteraf bleek dat ik even had moeten mailen, of bellen wanneer ik zou komen. Maar aangezien er 6 mailtjes over en weer gegaan waren en ik er donderdag moest zijn, dacht ik dat het geregeld was. Weer wat geleerd dus :-)

Het was wel een mooi Australisch huisje, dit is alleen begane grond. Drie 4-persoonskamers, 1 douche, 2 toiletten, tuin en 2 campers waar mensen kunnen slapen.
Verder is de omgeving erg mooi hier... verschillende hills en weilanden. Heerlijk rustig. Wij wonen in een gewone woonwijk en het voelt alsof ik weer terug ben in mijn studentenhuis :-)

De eerste 2 weken heerlijk in de tuin liggen zonnen, naar het centrum gelopen (dik een half uur heen en een half uur terug), kangaroes gezien (na een week lang elke avond op zoek te zijn geweest), boeken gelezen en me uiteindelijk stierlijk verveeld. Iedereen was dan ook erg blij dat we afgelopen woensdag eindelijk aan het werk konden..

Afgelopen zaterdag veel gratis wijn geproefd. Er zijn hier veel wineries waar je gratis wijn kunt proeven, ze gaan er eigenlijk wel vanuit dat je wat koopt, maar dat hoeft niet :-) De 3e winery was zo leuk dat we er wel wat moesten kopen. Een erg enthousiaste vrouw. Lekker wijn met toastjes met kaas. De geiten en honden liepen los rond. Terwijl we aan het proven waren zette ze een lekker muziekje op en we kregen een kaas gratis mee, omdat ze het anders toch weg kon gooien. Hier ook maar wat gekocht; een heerlijke kaas met pesto en olijfolie. Ideaal voorin de pasta.
's Avonds heerlijk gebarbecued. Daarna heeft de vriendin van Marco (Kim) een show met vuur gegeven, erg gaaf.

Zondag hadden we 2 fietsen tot onze beschikking, dus Sarah en ik dachten lekker te gaan fietsen. Na een half uur fietsen, een auto achter ons toeteren, en nog een keer toeteren. Uiteindelijk achterom gekeken en zagen we politielampen. Oeps. Blijkt dat je een helm op moet en die hadden we niet. Dus konden we als nog gaan lopen..

Mijn baan hier is op de wijngaard. Woensdagochtend zijn we begonnen met boompjes die dood waren, vervangen door nieuwe boompjes. Erg leuk werk, een beetje lopen en ouwehoeren :-)
Vervolgens naar een andere wijngaard gereden en begonnen met takjes plukken. Aan elk takje mogen 2 nieuwe takjes zitten, de rest moet eraf gehaald worden, zodat de struiken goed kunnen groeien. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg. De werkdagen zijn van 7 tot 4, dus elke ochtend heerlijk om half 6 de wekker. Dit ben ik niet meer gewend.. Dan een half uur rijden want op het moment werken we op een wijngaard in Gulgong. Aankomende week werken we op een wijngaard dichterbij als het goed is.
Het team bestaat uit ons travellers (12 personen, maandag 13) en 10 locals. Wel leuk, maar saai werk..

Gister en vandaag leuke dagen gehad met de politie. Gister is een local aangehouden en hij blies positief, dus die kon mee naar het politiebureau. Gelukkig kreeg hij geen boete voor 1 persoon te veel en het niet dragen van gordels. Vanochtend een andere wagen aangehouden en een boete voor het niet dragen van gordels, geen spiegels en geen nummerplaten. Wij kregen een boete voor te hard rijden. Oftewel alle auto's waar we op het moment in rijden hebben een boete gehad. Vervolgens op onze weg bijna een vos aangereden. Uiteindelijk veilig aangekomen op ons werk..
Na het werk willen we naar huis rijden en onze auto deed het niet. De accu was leeg, moet waarschijnlijk vervangen worden, helaas...
Vandaag krijgen we de van (busje) waar we met 10 mensen in kunnen, dus dat scheelt weer.

Nu lekker weekend. Zaterdag weer de barbecue aan en daarna de kroeg in, want Antonia is zondag jarig, dus dat moet gevierd worden. We dachten dat de zaterdag beter is, aangezien we maandag weer vroeg moeten werken :-)

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje, erg veel gebeurd hier niet.. Dus tot de volgende keer maar weer ;-)

Kuss

  • 08 Oktober 2010 - 06:05

    Cynthia:

    hey ellen! leuk om je verhalen te lezen hoor! de voorbereidingen aan deze kant zijn in volle gang en ik begin met aftellen.. nog 10 weken! vandaag nog even een dagje werken en dan weekend: have fun!!

  • 08 Oktober 2010 - 08:01

    Karin:

    Ha lieverd!

    Lachen met die politie!!! Ik zie jullie al staan met jullie fietsjes;) Het werk klinkt idd wel btje saai, maar ook wel relaxed en je verdient mooi!!! Fijn weekend!!! xxxxx

  • 08 Oktober 2010 - 08:05

    Karin:

    Wat cool die vuurshow!!!

  • 08 Oktober 2010 - 12:16

    Denise:

    Hey meid,

    leuk al die foto's zo krijg ik een beetje beeld wat je daar allemaal uitspookt ;)

    Geniet!

    Kus

  • 08 Oktober 2010 - 15:28

    Susan:

    Liefie,
    Wat heerlijk daar! Ik zie alleen de foto's, want mijn tijd is voorbij :(
    Ga snel verhaaltje lezen!

    Dikke kus en genietse!

  • 08 Oktober 2010 - 17:39

    Linda:

    Hey Ellen,

    Wat een leuke foto's! Jij vermaakt je wel zo te zien :-D. Veel plezier nog daar met werken. Blijf je dit lang doen?

    Groetjes Linda (Jack, Sara en Isis)

  • 08 Oktober 2010 - 20:12

    Tante Mia:

    Hallo Ellen. Leuk al je belevenissen te lezen. Ik krijg er zelf ook zin in. Over ruim 2 weken komen je moeder en ik de wijnstokken controleren. Een paar bejaarde backpackers, maar dan iets luxieuzer. tot spoedig.

  • 09 Oktober 2010 - 18:07

    Susan:

    Hey Nichtje..

    Verdient het een beetje dat werken op de wijngaard. Lijkt me mooi! Zo te zien hebben jullie daar ook een mooie plekje.

    Gr Suus

  • 16 Oktober 2010 - 09:18

    Danielle:

    eeej meis!
    wow wat een mooie natuur! met papegaaien en kangaroes!!
    jij staat nu vast bekenend als de gratis wijn proever!:P
    xxxx

  • 28 Oktober 2010 - 14:16

    Dagmar:

    He meis, heb je net gemaild dus hou het hier kort ;) ik ben jaloers! haha have fun en mis je xx

  • 29 Oktober 2010 - 18:42

    Klariena:

    hey meis!!! Ik ben zwaar de dagen aan het aftellen ;-)
    Ik hoop toch stiekem wel dat we elkaar daar gaan zien!!! ;-) Wanneer komt je moeder aan in Sydney? Als alles goed gaat ben ik er 3 nov 's avonds yee!!! hihi

    Have fun! See ya

  • 03 November 2010 - 11:23

    Fleur:

    El! Ik wil een update!!! Genoten met je mams? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 77038

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: