Eindelijk werk :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Eindelijk werk :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Eindelijk werk :-)

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 September 2010 | Australië, Sydney

Hey!

Hier maar weer even een kort berichtje. Om aan te sluiten op het vorige bericht. Ik heb de beachwalk gedaan, samen met Paul en Patrick (een Ier die ik bijna niet verstond). De stranden waren echt super mooi en de wandeling viel mee, we hebben 2 uur gelopen.
Die dag erna naar Bondibeach geweest, afscheid genomen van Frankie die dezelfde dag terug naar Londen vloog.
Dinsdag eindelijk begonnen met mijn baan. twee dagen training, erg leuk maar wel erg vermoeiend. Tactieken leren hoe je mensen op straat moet stoppen, hoe je je pitch (je verhaaltje met info om ze te overtuigen wat voor goede dingen de organisatie doet) moet houden en vooral hoe je ze donateur van amnesty international kan laten worden.
Donderdag dan echt de straat op, 4 uurtje gelukkig maar. Ik vind het nog steeds k*twerk, in Nederland loop ik ze altijd straal voorbij en dat deden de meesten dan ook bij mij. Gelukkig stopten er wel verschillende mensen dus ook best leuke gesprekken gehad.
Mijn tweede werkdag begon al slecht. Ik was moe, had weinig motivatie en alles in mijn lichaam deed pijn. Heb dan ook om half 12 besloten om te stoppen en toch maar iets in de horeca te zoeken. Even een paar uur gelegen, lekker Italiaanse pasta gegeten en op zoek naar werk. Verschillende CV's gedropt overal. Besloten om de volgende dag toch maar mijn RSA (Responsible Service of Alcohol) te halen. Deze heb je nodig als je in een zaak werkt waar alcohol geschonken wordt. Heb hier 55 dollar voor betaald, en vooraf wist ik al dat ik m ging halen. De training sloeg helemaal nergens op, de antwoorden wel voorgezegd. Aan het eind moesten we een test maken, had je de antwoorden nog niet opgeschreven tijdens de presentatie, dan gaf hij de paginanummers van het boek wat je erbij mocht houden. Lukte het dan nog niet, dan hielp hij je. Wat een makkelijk examen op deze manier. Hier wel een leuk Duits meisje leren kennen, en met haar alle kroegen, pubs en alles afgelopen, om maar een baan te krijgen.

Zondagochtend werd ik wakker met een dikke keel en alles deed pijn. Ben wel even een uurtje in het park gaan liggen met Paul, maar was blij toen ik 's avonds weer op bed lag. De dagen erna werd het niet beter helaas.. Uiteindelijk donderdag toch maar naar de dokter gegaan en een antibioticakuur gehaald. Ik had dus keelontsteking, of zoals de dokter het zei, mijn keel was rood en mijn oren alleen maar vochtig dus dat was nog niet ontstoken.

Zaterdag ging het eindelijk beter, dus heb ik Suus opgehaald van het vliegveld. Want helaas was ik te laat voor Defqon, wat gratis was voor Nederlanders. Niet dat ik erheen was gegaan zoals ik me voelde, maar toch.. Haar Sydney een beetje laten zien. Erg leuk om weer nieuwe mensen te zien en iedereen leert via elkaar weer andere mensen kennen.

Nu het beste nieuws... Aankomende donderdag vertrek ik naar Mudgee, ongeveer 3 uur met de auto vanaf Sydney, doe er ruim 5 uur over met het openbaar vervoer. Ik ga hier werken op een vineyard, dus mag 40uur in de week druiven gaan plukken. Heb er echt onwijs veel zin in, ben wel klaar met het niks doen, wil werken, reizen en dingen zien.. Dus ik hoop dat ik deze week mijn eerste kangaroe ga zien :-)

Laat de reis maar beginnen!! :-)

  • 20 September 2010 - 11:18

    :

    Hey el, Leuk heb je het daar joh :) Stiekem wist ik dit allemaal al natuurlijk en je bent zeker een goede gids! Ook nog een gezellige ook!
    Hoorde van Daniel dat je in Scary Canary zit? Zaten wij net ook, maar had je niet gezien!!
    Tot strakkies of tot morgen!
    Liefs, xxx

  • 20 September 2010 - 14:37

    Karin:

    Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden op de vineyard!! Alvast een goede reis!
    dikke kus

  • 20 September 2010 - 18:48

    Susan:

    Fijn dat je weer beter bent. Druiven plukken!! Leuk, ben benieuwd..

    Geniet ervan.

    Liefs suus

  • 20 September 2010 - 20:16

    Martijn :

    he lieverd

    goed dat je nu een baan hebt ben echt benieuwt wat je er van vind eindelijk je eigen wijn bij elkaar plukken haha hopen dat je het leuk vind straks lust je geen wijn meer :-) al zou dat wel meevallen veel plezier XXX

  • 20 September 2010 - 20:47

    Wietske:

    Hey lieverd,

    Fijn dat je weer zo goed als beter bent! En een baan:) Fantastische foto's heb je erop gezet! Over een maandje hoop ik het allemaal zelf te zien samen met jou, vandaag onze reis geboekt:)

    Heel veel liefs en een fijne reis naar Mudgee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 77055

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: