Alweer twee weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Alweer twee weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Alweer twee weken

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 September 2010 | Australië, Sydney

Hey allemaal!

Ondertussen ben ik alweer 2 weken in Sydney, bijna 3 weken van huis..
Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik hier al veel langer ben.. Maar dan op een goede manier.. Heb mijn draai hier gevonden en kan me hier wel een jaar vermaken :-)

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties! Erg leuk om te lezen!

Deze week heb ik werk gevonden.. Aankomende dinsdag begin ik met een 2-daagse betaalde training. Mijn nieuwe baan is van maandag tot vrijdag van 9 tot 5. Eindelijk weer een beetje regelmaat dus.. ;-)
Hopelijk ook deze week een baan voor het hostel, waarschijnlijk elke dag de keuken schoon maken, hiermee betaal ik dan voor mijn accommodatie dus hoop dat dat ook lukt, dan kan ik echt geld gaan sparen..

Verder deze week een erg leuke week gehad. Was erg gezellig met Renske en erg toevallig dat we in hetzelfde hostel zaten.. Wel erg gezellig.

Afgelopen zaterdag met de partybis naar 3 verschillende kroegen geweest. Nooit geweten dat er in zo'n klein busje zoveel mensen pasten.. En dat het zo'n feestje kon zijn. Iedereen zingen, dansen, schreeuwen, bonken op het plafond etc.. Kan er nog steeds niet helemaal bij.. Het leukste aan de partybus is dat het gratis is.. En in elke kroeg 1 gratis drankje, dus een feestje wat je bijna niet kost.. Ben je nou Nederlander of nie ;-)

Donderdag zijn we naar het aquarium geweest, leuk, veel grote haaien gezien. Maar vond het niet bijzonder voor de prijs..

En jawel, op dinsdag eindelijk naar de blue Mountains geweest! Dat was echt super gaaf! Ik was erg blij met het weer, want we konden super ver kijken! Daarbij hebben we wel honderd trappetjes op en af gelopen, dus daar heb ik wel een paar dagen spierpijn van gehad.. Maar wel super om gezien te hebben. Was de spierpijn dubbel en dwars waard.
Nadat we helemaal naar beneden waren gelopen het steilste treintje van de wereld omhoog genomen.. Ik dacht dat de trein naar the peak (Hongkong) stijl was, maar deze was nog erger.. Binnen een minuut waren we weer bovenaan de berg..

Verder zijn we ook uit geweest, dus ook erg leuke en gekke foto's gemaakt ;-)

Hopen dat het morgen droog is, dan kan ik de beachwalk doen. Dit is een wandeling van 6 kilometer over drie stranden hier in Sydney. Maar dat is wel lekker als het dan droog is.. Dus daar hopen we op!

Ben benieuwd naar mijn baan, maar dat horen jullie de volgende keer!

Oja, ik heb een Australisch nummer: (+61) 416781779. Waarschijnlijk reageer ik niet echt op smsjes, want dat kost me teveel geld ;-)

Tot de volgende keer!!

Kussss

  • 04 September 2010 - 06:47

    Linda:

    Hoi Ellen,

    Wat leuk om ook van jou te lezen wat je allemaal beleeft! Zo te zien vermaak je je uitstekend! Veel plezier op je werk.

    Groetjes Linda (en Jack, Sara en Isis)

  • 04 September 2010 - 09:24

    Martijn :

    he schat

    leuk om te zien dat je het naar je zin hebt mooie foto,s ziet er goed uit veel plezier nog
    gr XXX

  • 04 September 2010 - 10:14

    Wietske:

    Lieve Ellen,

    Wat zal die keuken gaan blinken ;) Je krijgt het nog druk, maar wel goed geregeld! Mooie foto's heb je gemaakt van de Blue Mountains! En al die knappe backpackers;)Ben nu al benieuwd naar de foto's van de beachwalk. Succes met je eerste baantje! Een hele dikke knuffel:)

    Heel veel liefs, Mama

  • 04 September 2010 - 10:30

    Dani:

    hey meisje! ik zie en lees dat het goed gaat? je straalt op de foto's!
    leuk dat zus lief ook al is langs geweest..ik heb verder niet echt roddels..oja ik heb mijn haar kort geknipt en helemaal blond..hihi ff wennen dus! maar geniet er nog goed van en tot de volgende keer!! dikke kus dani!

  • 04 September 2010 - 12:03

    Karin:

    Wat een leuke foto's, ben beetje jaloers:) Succes met de training aankomende week!xx

  • 04 September 2010 - 12:44

    Fleur:

    El, ziet er goed uit!! Hartstikke leuk! Blij om te zien dat het zo goed met je gaat en succes met je baantje! Wat moet je precies doen?

    Liefs!

  • 04 September 2010 - 18:38

    Susan:

    Hey Ellen,

    Kan aan de foto`s zien dat jullie je goed vermaken. Zal jullie morgen missen..

    Gr Suus

  • 06 September 2010 - 07:20

    Susan:

    Hey El,

    Mooie foto´s en mooi verhaal :) Je geniet echt daar, leuk!!
    Nog anderhalve week en dan kom ik je kant op!
    Liefs, xxx

  • 06 September 2010 - 08:30

    Loes:

    Hey lieverd...

    Helemaal Gaaf....
    Geniet er maar lekker van!!!!
    Stap maatje mis ik wel hoor......

    Dikke kuzzie

  • 07 September 2010 - 17:09

    Jasper:

    Hey Ellen,

    Goed om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je werk gevonden hebt! Wat ga je precies doen?
    Leuke foto's, helemaal die van de Blue Mountains, wat een geweldig uitzicht zeg, super!
    Hier in Loenen en omstreken is alles nog bij het oude, maar ja hier gebeurt ook eigenlijk nooit wat spectaculairs, haha.
    Veel succes met je training en je baan!

    Groet,
    Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 77056

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: