Wat een verschil - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu Wat een verschil - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

Wat een verschil

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Hey allemaal!

Ten eerste bedankt voor alle leuke smsjes, berichtjes etc. Ik zit al buiten mijn bundel, dus heb niet overal op gereageerd..

Vanochtend vroeg aangekomen, na een lange maar goede vlucht. Goed te eten gehad en leuke films kunnen kijken :-) en leuke kaartjes bekeken natuurlijk.

Het afscheid was wel even moeilijk, maar vond het ook wel tijd om weg te gaan, na het lange wachten :-)

Eenmaal in Hongkong aangekomen, kregen we een klap in ons gezicht. Wat een warmte, stank en vies plakkerig weer..

Vervolgens de bus naar ons hostel genomen.. Je zou verwachten van zo'n wereldstad dat er veel mooie gebouwen staan. Maar het merendeel is oud en vervallen of wordt gerenoveerd met bamboesteigers..

In de chaos van de stad, de drukte en de stank is het een verschil van dag en nacht, met het stadspark. Zodra je de muren doorgaat, is het stil en hoor je vogels fluiten. Dat was wel een verademing na een nacht niet slapen en wachten totdat we ons hostel in mochten.

Uiteindelijk iets gevonden om te lunchen, bij de Starbucks.. Om vervolgens wat te drinken bij de Mac ;-)

Onze kamer is schoon, klein en met een douche boven de wc (waar de pot van kapot is trouwens). Verder wel gezellig en ik kijk mijn ogen uit!

Kuss

  • 18 Augustus 2010 - 06:04

    Wilma:

    Jeetje je bent dus nu al weg gegaan op reis.
    Ik wens je verder een goede reis toe.
    Leuk om de verhalen te lezen op deze site

    Sucses

  • 18 Augustus 2010 - 06:46

    Renske:

    Ha sis!
    Ik dacht, ik kijk snel of Ellen misschien al iets heeft getypt :) en ja hoor!! Goed bezig!
    Blij dat je goed bent aangekomen, nu kan het avontuur dan echt beginnen!
    Heel veel plezier in HK en voor straks weer een goede reis!!
    Liefs kuss

  • 18 Augustus 2010 - 07:19

    Denise:

    Zo meid,

    de reis eindelijk begonnen. Lekker bij de mac in Hong Kong, nu de Burger King nog! Fijne reis verder!

    Kus

  • 18 Augustus 2010 - 12:04

    Susan:

    Hey El,

    Je reis is nu echt begonnen, heerlijk hoor! Geniet van Hong Kong en strakjes op weg naar Sydney!
    liefs, Susan

  • 18 Augustus 2010 - 12:12

    Karin:

    Ha das een snel berichtje! Fijn dat je goed bent aangekomen! Have fun in HK xxx

  • 18 Augustus 2010 - 14:42

    Fleur:

    Haha, ik zie dat je Azie leert kennen! Stank, viezigheid en oude meuk, maar vergeet het niet te waarderen hoor! En die stadsparken zijn idd hemels!
    Net ook al gereageerd op je hyves, maar ga het voortaan maar hierbij houden, anders word je wrs compleet gestoord van alles. En voor de rest mail ik wel!

    Enjoy!!!

  • 18 Augustus 2010 - 18:25

    Wietske:

    Hoi Lieverd,

    Wat fijn dat je al zo snel een berichtje kon plaatsen en te horen dat de vlucht goed verlopen is! Ik begrijp dat de contrasten erg groot zijn, doet me een beetje denken aan India ;)Ik had het er gisteren ook wel een beetje moeilijk mee en zal je zeker erg gaan missen, maar ben er ook van overtuigd dat je een fantastische tijd tegemoet gaat:)Hele fijne dagen in HK en nog fijne reis verder naar Sydney.

    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 77054

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: