de tweede dag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu de tweede dag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

de tweede dag

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Hier maar weer een berichtje, want de foto's plaatsen wou gister niet helemaal lukken, dus vandaag de meeste foto's en een update..

Gisteravond nog naar de peak geweest, een hoog punt op de berg met uitzicht over de stad. Was echt super gaaf gezicht :-)

Gisteravond helemaal kapot dus vroeg gaan slapen en vandaag dus ook weer vroeg wakker. En probeer maar eens een ontbijt te krijgen om half 9 's ochtends, en dan bedoel ik geen chinees.. Want dat krijg ik niet naar binnen op nuchtere maag en verder opent bijna alles tegen 11 of 12 uur. Dus uiteindelijk, tegen 10 uur, bij de Starbucks terecht gekomen, erg jammer, maar ik moet toch echt fatsoenlijk ontbijten :)

Na ons ontbijt op naar de metro om naar Hongkong Island te gaan. Hier stond in de planning om de beroemde roltrappen uit te proberen. Het duurde alleen even voordat we die gevonden hadden. Dus zijn we eerst een kleine tempel ingegaan om die te bezichtigen. Erg handig dat er een rondleiding voor een groep bezig was. Dus hier heb ik me maar even bij aangesloten :)

Uiteindelijk dan toch de roltrappen gevonden. Deze roltrappen gaan een kleine 800 meter lang omhoog. Tussendoor heb je de mogelijkheid om te stoppen of je moet de weg oversteken, aangezien de trappen door een wijk lopen. Het leuke aan de roltrappen is dat ze alleen in de ochtend naar beneden gaan en de rest van de dag naar boven. Dit betekent dus dat je naar beneden moet lopen.

Door deze wandeltocht kwamen we langs een Zoo en Botanical garden, hebben we ergens lekker geluncht en is onze zoektocht naar de volgende gebouwen begonnen. Allereerst wilden we Central Plaza bekijken, dit was het gebouw dat vanaf de peak tussen de rode, groene en blauwe kleur veranderden. Vervolgens op zoek gegaan naar het convential centrum.

Na dit allemaal gevonden te hebben, hebben we de ferry genomen naar het vaste land. Hier kwamen we bij toeval op de Walk of Fame. Dus hier even rondgekeken. Oja, en we hebben geleerd hoe we I love Hongkong in Candanees (taal van Hongkong) moeten zeggen :) Een groepje kwam naar ons toe, was intro van school en ze moesten dit aan toeristen vragen. Dus meteen maar even gevraagd of ze ons ook wilden filmen :)

Tijdens deze wandeling een fikse regenbui gehad, zoals al vaker vandaag dus hard terug gelopen naar ons hostel.

Wat mij de hele dag wel opgevallen is dat voor een stad met meer dan 7 miljoen inwoners de straten erg schoon zijn.. geen vuiltje of sigaret te vinden...

Nou vanavond de markt bezoeken, morgen de grote Boeddha en wat daar verder voor leuks bij is en als laatste morgenavond de kroeg uitvinden :)

Dus het volgende bericht komt pas vanaf Sydney als het goed is :)

• 19 Augustus 2010 - 18:07

Wietske:

Tsjonge, tsjonge, wat heb jij een tempo, zeg!zowel in berichten als in sighteeing:)! Leuk om alles te lezen en erg mooie foto's! Geniet nog even en waarschijnlijk tot vanuit Sydney! En hou de straten schoon;)

Liefs, mama

• 19 Augustus 2010 - 18:12

Martijn :

he schat

ziet er goed uit . ook leuk dat het goed klikt met Rianne . geniet ervan liefs xxx

• 20 Augustus 2010 - 15:27

Danique:

Heey meisje! Wat heb je al veel gezien!! Echt heel gaaf die foto's! laat staan als je het in het echt ziet..Nou geniet er goed van! En tot de volgende keer!! Dikke kus Dani!!

• 20 Augustus 2010 - 16:57

Renske:

Goede reis alvast en heel heel heel heel heel heel veel plezier in het geweldige Sydney!!!!
    Liefs Kus

• 21 Augustus 2010 - 17:14

Linda (Nijhof):

Hé Ellen,

Wat een verhalen al! Ga er lekker van genieten!