En weer goed aangekomen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu En weer goed aangekomen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Nijhof - WaarBenJij.nu

En weer goed aangekomen

Door: ellennijhof

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Hey allemaal,

Nu live vanuit Sydney :-)

Gisteravond tegen 10uur lokale tijd aangekomen bij ons hostel. Eerst onze kamer bekeken, 5 stapelbedden en jawel, Rianne en ik liggen allebei boven :)

Om verder te gaan bij mijn vorige verhaal. De grote Boeddha heb ik niet gezien, Ik had last van mijn maag en durfde het niet aan om de metro (zonder wc) in te gaan, helaas. Misschien ga ik die ooit nog zien :-) Positief blijven denken ;-) haha..

Dus ik heb 's middags heerlijk geslapen, 's avonds een lekkere kreeftsoep gegeten bij een Aziatische snackbar.. je moet alles geprobeerd hebben. Vervolgens onze backpack maar weer ingepakt en toch nog even het uitgaansleven uitgeprobeerd.. Wat trouwens belachelijk duur is.. 81 dollar voor 2 cola en 98 dollar voor 2 ijsjes met 2 bolletjes. Even voor de duidelijkheid 10 dollar is 1 euro..
Dus we waren eigenlijk wel blij dat het maar voor een uurtje was, aangezien we anders onze laatste metro zouden missen..

Vervolgens anderhalf uur kunnen slapen, want we moesten de volgende ochtend nog pinnen voordat we de bus naar het vliegveld konden nemen, dankzij onze dure stapavond.

Terwijl wij op de bus aan het wachten waren, liepen er bijna alleen maar hoeren op straat.. Dit vond ik iets minder prettig, maar ook wel leuk om eens mee te maken.

In het vliegtuig zowaar nog een paar uur kunnen slapen, aangezien het rustig was in het vliegtuig en ik gevraagd had of er een lege stoel naast mij mocht, dus ik had 2 stoelen voor de prijs van 1 :-)

Hier in Sydney moesten we de weg even zoeken, maar uiteindelijk ook gevonden. Uiteindelijk heerlijk gaan slapen en meteen maar besloten om morgen, vandaag dus, er een heerlijk relaxed dagje van te maken. En alleen de belangrijkste zaken te gaan regelen.
Tot dat ik er de volgende ochtend achter kwam dat het zondag is, dus er viel niets te regelen. Dus dat is doorgeschoven naar morgen.
Wel heb ik ruim 2 uur gelopen door het centrum, voor mijn gevoel ben ik al 10 kilo kwijt door het lopen :-)

Vervolgens mijn CV in het Engels uitgeschreven en dan morgen maar aan de slag..

Wat wel opvallend is, is dat ik vandaag al bijna net zoveel zwervers heb gezien in Sydney als hoeren gister in Hongkong.

Tot de volgende keer maar weer :-)

  • 22 Augustus 2010 - 12:10

    Renske:

    Haa sis :)
    Leuke foto's! Leuk dat je in Sydney bent nu!! De mooiste en leukste stad ter wereld naar mijn mening ;)
    Blij dat je een goede reis hebt gehad en op je plek bent!
    Tot snel! Slaap lekker alvast! Liefs kuss

  • 22 Augustus 2010 - 12:31

    Wietske:

    Hoi lieverd,

    Fijn dat je goed in Sydney bent aangekomen. Nu eerst lekker relaxen en dan verder kijken.

    Liefs, mama

  • 22 Augustus 2010 - 20:19

    Martijn :

    he schat!

    fijn dat je in het vliegtuig nog een beetje heb kunnen slapen! en voor nu ook slaap lekker en morgen gezond en fris weer op ;-)

    liefs x

  • 23 Augustus 2010 - 07:04

    Denise:

    Zet Sydney maar op zijn kop ;)

    Kus

  • 23 Augustus 2010 - 13:54

    Suus:

    Hey Nichtje,

    Leuk om je verhalen te lezen. Ik ben heel erg benieuwd wat je verder allemaal gaat beleven... en hoop dat je je draai een beetje kunt vinden.

    Liefs Suus

  • 23 Augustus 2010 - 18:59

    Linda:

    Hoi Ellen,

    Ik heb jouw verhalen ook al even gelezen en je foto's bekeken, leuk!! Dat filmpje is ook erg grappig, haha! Geniet lekker daar. Woensdag Rens ophalen van het vliegveld? Ik heb nog even lekker gegeten met haar vandaag en dan woensdag echt afscheid nemen... Veel plezier en maak er een mooi jaar van!

    Groetjes Linda

  • 23 Augustus 2010 - 19:02

    Karin:

    Ha El,

    Supergrappig filmpje...heb er erg om kunnen lachen! Leuk ook die foto's!
    Have fun in Sydney:)

    xx

  • 24 Augustus 2010 - 18:37

    Dagmar:

    He lieverd! Fijn dat je goed bent aangekomen schat! Echt geniet ervan, hier is het pokkenweer, helaas, ben jaloers op je! dikke kus dag

  • 26 Augustus 2010 - 12:50

    Jacqueline:

    Hoi Ellen,
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en geniet er maar lekker van want over 371 dagen ben je weer thuis ;-)

  • 08 September 2010 - 09:20

    Berna:

    Wat heb je al een hoop gezien en meegemaakt en dan heb je ook nog aan ons gedacht heel erg bedankt voor je lieve kaart.

    liefs Berna en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 17 Juni 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 77035

Voorgaande reizen:

15 Juli 2018 - 15 Juli 2019

Begin van het volgende reisdeel :-)

28 September 2013 - 05 December 2013

Vrijwilligerswerk in Oeganda

17 Augustus 2010 - 13 Augustus 2011

Down Under :)

07 December 2006 - 26 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: